Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eskiz ve Tasarım İlkeleri II RSM 326 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanatsal yaratım sürecinde tekniğin (malzeme, yöntem vb.) artistik üretime etkisini araştırır. Bu bağlamda malzeme hakimiyeti kadar; uçucu fikirlerin görsel formunu bulmak, deney ve varyasyon arasındaki yaratıcı ilişkinin keşfi, dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

1-Sanatçılardan eskiz ve ön çalışma örneklerinin incelenmesi

2-Uygulamaya geçmeden önceki fikir geliştirme aşaması ve sonuç arsındaki ilişkinin irdelenmesi

3-Bir kavram doğrultusunda fikir geliştirme ve uygulama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar. Anlatım, Tartışma,
3 Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular. Anlatım, Tartışma,
4 Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular. Anlatım, Tartışma,
5 Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Malzeme Tanıma Farklı Malzemelerin birbirine etkisi ve ortak kullanımı
2 Farklı Malzemelerin Tasarıma etkisi ve kontrastlık oluşturmak
3 Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak
4 Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak
5 Deneysel yaklaşımlar sanatçı eskizleri ve yapıta dönüşmüş eskizlerin incelenmesi espiri kopyası yapmak
6 Konu seçilmesi ve tema doğrultusunda konunun ele alınması projelendirir
7 Ara Sınav
8 Projenin Uygulanması Alternatif fikirlerin sınanması (en etkili ifadenin tasarıya yansıtılması )
9 Bir birim formun farklı mekansal etkiler içinde denenmesi sınanması
10 Kadraj değişikliği yaparak aynı kompozisyon üzerinde alternatif fikir geliştime
11 Mekanla birlikte ele alınan konunun uygulanması
12 Farklı teknik malzemelerin aynı yüzeyde dengeli bir şekilde kullanımı
13 Fikir kolajı
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar.
2 Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar.
3 Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular.
4 Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular.
5 Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 8 8
Ödev 1 6 6
Proje / Tasarım 1 15 15
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4