Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Sanat Tarihi | RSM 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Modernizm sürecinde değerlendirilen sanat hareketleri ve akımlarının karşılaştırmalı olarak, felsefi, sosyolojik ve siyasal etmenlerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve tartışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat akımları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Çağdaş sanat problematiklerinin kökenlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Sanat yapıtını kendi bağlamı içerisinde analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Sanat yapıtını bulunduğu zamanın ruhu içerisinde kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 | Modernite ve Kavramları, Romantizm | |
3 | Realizm, Empresyonizm | |
4 | Empresyonizm, Post Empresyonizm | |
5 | I. Kısa Sınav / Sembolizm, Nabiler | |
6 | Primitivizm, Fovizm, Ekspresyonizm (Die Brücke-Der Blaue Reiter) | |
7 | Kübizm | |
8 | Fütürizm | |
9 | II. Kısa Sınav / Soyut Sanat, Suprematizm, de Stijl. | |
10 | Konstrüktivizm, Bauhaus | |
11 | Sürrealizm | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Dadaizm | |
14 | II. Dünya Savaşı sonrası sanatın yeni yönü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Örnek gösterilen eserler dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 18. Yüzyıl Avrupa Resmi, Semra Germaner, Kabalcı Yayınevi 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, Zeynep İnankur Romantizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Sembolizm Sanat Ansiklopedisi, Francis Claudon, Jean Cassou, Lionel Richard, Pierre Brunel, Georges Pillement, Remzi Kitabevi Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Maurice Serrulaz, Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Yayınevi Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları Sanatın İcadı, Larry Shiner, Ayrıntı Yayınları Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt: 2, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi Çağdaş Sanat Felsefesi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi Modern Sanat Üzerine, Paul Klee, Altıkırkbeş Yayınları Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Nicos Hadjinicolaou, Kaynak Yayınları Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi Manet/Picasso/Cezanne/Chagall/Goya/Monet/Gaugin/Dali/Van Gogh/Klimt/Renoir, Yapı Kredi Yayınları 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık. Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları. Modernizmin Serüveni, Haz: Enis Batur, Yapı Kredi Yayınları (ya da Alkım Kitabevi). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat akımları hakkında fikir sahibi olur. | |||||
2 | Çağdaş sanat problematiklerinin kökenlerini bilir. | |||||
3 | Sanat yapıtını kendi bağlamı içerisinde analiz eder. | |||||
4 | Sanat yapıtını bulunduğu zamanın ruhu içerisinde kavrar. | |||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |