Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seçime Bağlı Tasarım Stüdyosu MIM 036 0 1 + 2 5 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Hülya Çilingiroğlu, Mohammed Abdullatif, 

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Seçime Bağlı Tasarım Stüdyosu, öğrenciye;

- Eğitim aşamasında; araştırma, çok yönlü ve metodik düşünme, programlama, yaratıcılığı geliştirme, seçenekleri değerlendirip projelendirmesiyle senteze ulaşma,

- Mesleğini sürdürme aşamasında; eğitim sürecinde katıldığı tüm disiplinlerde edindiği bilgi birikimini, yöntem ve becerilerini değerlendirme ve bunu çok katılımcılı bir tasarım ortamında kullanma,

becerisini ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen mimari tasarım yarışmaları üzerinden kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Seçime Bağlı Tasarım Stüdyosu; mimari tasarım yarışmaları aracılığıyla öğrencinin mimari bir problemi çözme, bağımsız karar verme ve tasarım yapma yetisini geliştirecek bir yaklaşımla yürütülen proje çalışmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Eleştirel ve yaratıcı tutumlar hakkında bilgi sahibi olma, Problem Çözme,
2 - Mimari bir problemi ele alış yol ve yöntemleri hakkında bilgi ve deneyim kazanma, Problem Çözme,
3 - Çalışmalarının özgün ifade teknikleriyle (çizim, yazı, fotoğraf, film vd.) ortaya konulması yönündeki kapasitelerin geliştirilmesi, Problem Çözme,
4 - Ulusal ya da uluslararası ölçülerde kabul gören bir mimari tasarım yarışmasına hazırlanma -araştırma, tasarım, sunum- deneyimi kazanma, Problem Çözme,
5 - Dönem çalışmalarının bir sergi formatında sunumuyla kamusal alanda kendini ifade becerisini edinir ve geliştirir. Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği, amacı ve yürütülüşü ile ilgili bilgi aktarımı.
2 Araştırma
3 Tasarım
4 Tasarım
5 Forum 1 Öğrenci Sunumları
6 Tasarım
7 Tasarım
8 Tasarım
9 Tasarım
10 Forum 2 Öğrenci Sunumları
11 Tasarım
12 Tasarım
13 Tasarım
14 Dönem Sonu Sergisi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Koordinatörünün Kendi Notları

Ders Kaynakları

Güncel olarak ders koordinatörü tarafından paylaşılmaktadır.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Mimari ve kentsel ölçekte belirli sorunlara karşı araştırma, anlama, analiz etme, bilgi üretme, karşılaştırmalı olarak inceleme ve farklı açılardan değerlendirmeler aracılığıyla çözüm önerileri ve stratejik yaklaşımlar geliştirme. X
2 İletişim ve Sunum Becerisi: Meslek ortamlarında ve toplumda, uygun temsil araçlarını kullanarak verimli yazabilme ve konuşabilme; doğru iletişim kurmak üzere geleneksel el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını uygun tekniklerle ifade edebilme, etkili sunum yapabilme. X
3 Tasarım Becerileri: Tasarımın temel ilkelerini ve gerekliliklerini kavrayarak etkin şekilde kullanabilme, ilgili ölçüt ve standartlar doğrultusunda farklı alternatifler üretebilme. X
4 Bütünleşik Değerlendirme ve Karar Verme: Tasarım problemlerini çözümlemede kentsel ölçekten tekil malzeme kullanımına; toplumsal yaklaşımdan bireysel kullanım ilişkisine kadar geniş bir aralığa odaklanan unsurları bir arada değerlendirebilme. Mimari ve kentsel tasarım problemlerinin çözümlenmesinde çevrenin bilinçli kullanımı, erişilebilirlik, çevresel sistemler, taşıyıcı sistemler, yapı servis sistemleri gibi birden fazla değişkeni, belirlenen tema ve bağlam kapsamında bir arada kullanabilme. X
5 Mimarlık Tarihi ve Kültür: Mimarlık tarihi kapsamında incelenen örnekleri anlama ve kavrama; bunları şekillendiren yerel, bölgesel, küresel ortamlara ait kültürel normları mimari, sosyo-ekonomik, politik, estetik ve teknolojik faktörler bağlamında değerlendirerek bu mirasın etkilerini anlama; mimarlık düşüncesi ve uygulamasına ilişkin yenilikleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye açık olma. X
6 Kültürel Çeşitlilik: Yerel ve küresel ölçekte farklı kültürlere sahip toplum ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları hakkında bilgi edinme ve söz konusu kültürel çeşitliliğin etkinlik zemini olan sosyo-mekânsal dinamikleri anlama. X
7 Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlere ve coğrafi özelliklere göre tasarım kriterlerinin çeşitliliğini anlama ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda kamu yararını gözeterek kaynakların korunarak gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunacak mekanlar oluşturabilme. X
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması: Tarihi ve doğal çevreyi tanıma, önemini kavrama ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtların ve yapıların belgelenmesi, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlama.
9 Biçimsel ve Strüktürel Kompozisyon: Form, fonksiyon, strüktür ilişkilerini bir bütün olarak ele alabilme ve mekânsal düzeyde kavrayabilme; yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama. X
10 Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlerin temel özelliklerini anlama, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olma, ilgili disiplinler ile iş birliği kabiliyeti edinme. X
11 Yapı Servis Sistemleri: Yapı tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini (tesisat, elektrik, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma) anlama, değerlendirme, seçme ve tasarım sürecine entegre edebilme. X
12 Proje Yönetimi ve Saha Uygulamaları: Proje yönetimi, iş planlama, finansal yönetim, ekip oluşturma, girişimcilik ve liderlik konularında temel ilkeleri anlama ve uygulayabilme.
13 Finansal Değerlendirme: Fizibilite çalışmaları, yapı maliyeti öngörüleri, işletme maliyetleri, bina yaşam döngüsü gibi kısa, orta ve uzun vadeli finansal konuların temelleri hakkında yeterli bilgi sahibi olma.
14 Meslek Etiği, Alanla İlgili Mevzuat ve Yasal Sorumluluklar: Kamu yararı, sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlama, mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin kullanılmasına ilişkin etik değerlerin rolünü kavrayabilme.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 - Eleştirel ve yaratıcı tutumlar hakkında bilgi sahibi olma,
2 - Mimari bir problemi ele alış yol ve yöntemleri hakkında bilgi ve deneyim kazanma,
3 - Çalışmalarının özgün ifade teknikleriyle (çizim, yazı, fotoğraf, film vd.) ortaya konulması yönündeki kapasitelerin geliştirilmesi,
4 - Ulusal ya da uluslararası ölçülerde kabul gören bir mimari tasarım yarışmasına hazırlanma -araştırma, tasarım, sunum- deneyimi kazanma,
5 - Dönem çalışmalarının bir sergi formatında sunumuyla kamusal alanda kendini ifade becerisini edinir ve geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 1 1
Proje / Tasarım 3 4 12
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5