Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Modelleme II MIM 020 0 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Bilgisayar DEstekli Modelleme-I

Digital Sunum Teknikleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İLKER ERDOĞMUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin sonunda başarılı öğrenciler bir CAD yazılımını kullanabilecekler ve bu yazılımlar aracılığıyla mimari çizim, model ve sunumlarını yapabileceklerdir.

 

Dersin İçeriği

Ders mimari çizim ve modelleme alanında yaygın bir şekilde kullanılmakta olan autocad, sketcup vb Bilgisayar Destekli Mimari Tasarım (CAAD) yazılımlarını öğretmeye yöneliktir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel modelleme konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
2 Sketchup ve Autocad program işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3 Mimari ifade teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak, öğrencilik ve profesyonel hayatında, teknik ve konsept proje çizim ve modelleriniyapabilme becerisi kazanacaktır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Autocad genel arayüz tanıtım Ön hazırlık yok
2 Temel Autocad komutlarına giriş ve uygulanma Programın ve kütüphanesinin kurularak gelinmesi
3 Temel Autocad komutlarına giriş ve uygulanma Bilgisayarda pratik yapmak
4 Temel Autocad komutlarına giriş ve uygulanma Bilgisayarda pratik yapmak
5 Autocad ile mimari plan çizimi (avan proje) Bilgisayarda pratik yapmak
6 1. Ara Sınav Proje çizim ve teslimi
7 Autocad ile mimari plan çizimi (avan proje) Bilgisayarda pratik yapmak
8 2.Ara Sınav Proje çizim ve teslimi
9 Sketchup Giriş Bilgisayarda pratik yapmak
10 Sketchup Arayüz Tanıtımı ve Komutları Bilgisayarda pratik yapmak
11 1. Ödev Proje çizim ve teslimi
12 Çizilen plan/projenin Sketchup'a atılması ve modellemeye giriş Bilgisayarda pratik yapmak
13 Çizilen plan/projenin Sketchup'ta modellenmesi Bilgisayarda pratik yapmak
14 1. Performans Görevi (Uygulama) Proje çizim ve teslimi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders sırasında not tutulması ve uygulamaların eş zamanlı yapılması beklenir.

Ders Kaynakları
  • Baykal, G., 2009, Her Yönüyle AutoCAD 2010, ALFA Yayıncılık, İstanbul.
  • Baykal, G., Öğütlü, M., 2010, Her Yönüyle AutoCAD 2010, ALFA Yayıncılık, İstanbul.
  • Baykal, G., 2011, Her Yönüyle AutoCAD 2011, ALFA Yayıncılık, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Mimari ve kentsel ölçekte belirli sorunlara karşı araştırma, anlama, analiz etme, bilgi üretme, karşılaştırmalı olarak inceleme ve farklı açılardan değerlendirmeler aracılığıyla çözüm önerileri ve stratejik yaklaşımlar geliştirme. X
2 İletişim ve Sunum Becerisi: Meslek ortamlarında ve toplumda, uygun temsil araçlarını kullanarak verimli yazabilme ve konuşabilme; doğru iletişim kurmak üzere geleneksel el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını uygun tekniklerle ifade edebilme, etkili sunum yapabilme. X
3 Tasarım Becerileri: Tasarımın temel ilkelerini ve gerekliliklerini kavrayarak etkin şekilde kullanabilme, ilgili ölçüt ve standartlar doğrultusunda farklı alternatifler üretebilme. X
4 Bütünleşik Değerlendirme ve Karar Verme: Tasarım problemlerini çözümlemede kentsel ölçekten tekil malzeme kullanımına; toplumsal yaklaşımdan bireysel kullanım ilişkisine kadar geniş bir aralığa odaklanan unsurları bir arada değerlendirebilme. Mimari ve kentsel tasarım problemlerinin çözümlenmesinde çevrenin bilinçli kullanımı, erişilebilirlik, çevresel sistemler, taşıyıcı sistemler, yapı servis sistemleri gibi birden fazla değişkeni, belirlenen tema ve bağlam kapsamında bir arada kullanabilme.
5 Mimarlık Tarihi ve Kültür: Mimarlık tarihi kapsamında incelenen örnekleri anlama ve kavrama; bunları şekillendiren yerel, bölgesel, küresel ortamlara ait kültürel normları mimari, sosyo-ekonomik, politik, estetik ve teknolojik faktörler bağlamında değerlendirerek bu mirasın etkilerini anlama; mimarlık düşüncesi ve uygulamasına ilişkin yenilikleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
6 Kültürel Çeşitlilik: Yerel ve küresel ölçekte farklı kültürlere sahip toplum ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları hakkında bilgi edinme ve söz konusu kültürel çeşitliliğin etkinlik zemini olan sosyo-mekânsal dinamikleri anlama.
7 Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlere ve coğrafi özelliklere göre tasarım kriterlerinin çeşitliliğini anlama ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda kamu yararını gözeterek kaynakların korunarak gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunacak mekanlar oluşturabilme.
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması: Tarihi ve doğal çevreyi tanıma, önemini kavrama ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtların ve yapıların belgelenmesi, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlama.
9 Biçimsel ve Strüktürel Kompozisyon: Form, fonksiyon, strüktür ilişkilerini bir bütün olarak ele alabilme ve mekânsal düzeyde kavrayabilme; yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama.
10 Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlerin temel özelliklerini anlama, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olma, ilgili disiplinler ile iş birliği kabiliyeti edinme. X
11 Yapı Servis Sistemleri: Yapı tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini (tesisat, elektrik, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma) anlama, değerlendirme, seçme ve tasarım sürecine entegre edebilme.
12 Proje Yönetimi ve Saha Uygulamaları: Proje yönetimi, iş planlama, finansal yönetim, ekip oluşturma, girişimcilik ve liderlik konularında temel ilkeleri anlama ve uygulayabilme.
13 Finansal Değerlendirme: Fizibilite çalışmaları, yapı maliyeti öngörüleri, işletme maliyetleri, bina yaşam döngüsü gibi kısa, orta ve uzun vadeli finansal konuların temelleri hakkında yeterli bilgi sahibi olma.
14 Meslek Etiği, Alanla İlgili Mevzuat ve Yasal Sorumluluklar: Kamu yararı, sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlama, mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin kullanılmasına ilişkin etik değerlerin rolünü kavrayabilme.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Temel modelleme konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 5
2 Sketchup ve Autocad program işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 5
3 Mimari ifade teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak, öğrencilik ve profesyonel hayatında, teknik ve konsept proje çizim ve modelleriniyapabilme becerisi kazanacaktır. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
2. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5