Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mimari Tasarımda Bilişim MIM 209 3 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Arş.Gör. EMRE KURUÇAY, Arş.Gör. ÖMER FARUK BAYRAKTARLI,
Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrencilerin mimarlık disiplinine ait ifade ve sunum tekniklerini sayısal ortamda üretebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında mimari ifade teknikleri üzerinde durulacak ve yardımcı araç olarak dijital uygulamalar kullanılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mimari ifade teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak, öğrencilik ve profesyonel hayatında, teknik ve konsept proje çizimlerini yapabilme becerisi kazanacaktır.
2 Bilgisayar destekli tasarım yazılımları konusunda farkındalık kazanacak, bu yazılımların kapasitesi ve kullanım alanlarıyla ilgili temel bilgiyi edinecektir.
3 Teknolojinin de ilerlemesi ile sürekli değişen mimari tasarım süreçleri ve mimari proje sunum biçimlerine öğrencilik ve profesyonel hayatında hakim olabilmesi için gerekli sayısal ortamları ve araçları tanıyacak, bir tasarımcı/mimar olarak tasarlanacak herhangi bir yapı ya da objeyi hangi yazılım aracılığı ile nasıl tasarlayabileceği konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Dersin Amacı, Archicad Ara Yüzü Tanıtımı
2 Archicad ile Yapı Modelleme
3 3DsMax Ara Yüz Tanımı, Ekran Ayarları
4 3DsMax Obje Tasarımına Giriş
5 Uygulama Ödevi
6 Archicad ile Modellenen Yapıya 3DsMax Üzerinden Cephe Tasarlanması ve Modellenmesi
7 3DsMax ile İç Mekan Modellemesi
8 3DsMax ile Modellenen İç Mekana Materyal ve Obje Ekleme
9 Uygulama Ödevi
10 Tasarlanan ve Modellenmiş Yapıya Ait Modele Peyzaj Tasarımı Eklenmesi
11 1.Ara Sınav
12 3DsMax Işık Ayarları
13 3DsMax Işık Ayarları, Render ve Fotoğrafik Render Alımı
14 Yıl İçi Etkinlik/Performans
Kaynaklar
Ders Notu

Ders içerisinde öğrenciler ile paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Mimari ve kentsel ölçekte belirli sorunlara karşı araştırma, anlama, analiz etme, bilgi üretme, karşılaştırmalı olarak inceleme ve farklı açılardan değerlendirmeler aracılığıyla çözüm önerileri ve stratejik yaklaşımlar geliştirme.
2 İletişim ve Sunum Becerisi: Meslek ortamlarında ve toplumda, uygun temsil araçlarını kullanarak verimli yazabilme ve konuşabilme; doğru iletişim kurmak üzere geleneksel el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını uygun tekniklerle ifade edebilme, etkili sunum yapabilme.
3 Tasarım Becerileri: Tasarımın temel ilkelerini ve gerekliliklerini kavrayarak etkin şekilde kullanabilme, ilgili ölçüt ve standartlar doğrultusunda farklı alternatifler üretebilme.
4 Bütünleşik Değerlendirme ve Karar Verme: Tasarım problemlerini çözümlemede kentsel ölçekten tekil malzeme kullanımına; toplumsal yaklaşımdan bireysel kullanım ilişkisine kadar geniş bir aralığa odaklanan unsurları bir arada değerlendirebilme. Mimari ve kentsel tasarım problemlerinin çözümlenmesinde çevrenin bilinçli kullanımı, erişilebilirlik, çevresel sistemler, taşıyıcı sistemler, yapı servis sistemleri gibi birden fazla değişkeni, belirlenen tema ve bağlam kapsamında bir arada kullanabilme.
5 Mimarlık Tarihi ve Kültür: Mimarlık tarihi kapsamında incelenen örnekleri anlama ve kavrama; bunları şekillendiren yerel, bölgesel, küresel ortamlara ait kültürel normları mimari, sosyo-ekonomik, politik, estetik ve teknolojik faktörler bağlamında değerlendirerek bu mirasın etkilerini anlama; mimarlık düşüncesi ve uygulamasına ilişkin yenilikleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye açık olma.
6 Kültürel Çeşitlilik: Yerel ve küresel ölçekte farklı kültürlere sahip toplum ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları hakkında bilgi edinme ve söz konusu kültürel çeşitliliğin etkinlik zemini olan sosyo-mekânsal dinamikleri anlama.
7 Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlere ve coğrafi özelliklere göre tasarım kriterlerinin çeşitliliğini anlama ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda kamu yararını gözeterek kaynakların korunarak gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunacak mekanlar oluşturabilme.
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunması: Tarihi ve doğal çevreyi tanıma, önemini kavrama ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtların ve yapıların belgelenmesi, rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri anlama.
9 Biçimsel ve Strüktürel Kompozisyon: Form, fonksiyon, strüktür ilişkilerini bir bütün olarak ele alabilme ve mekânsal düzeyde kavrayabilme; yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama.
10 Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlerin temel özelliklerini anlama, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olma, ilgili disiplinler ile iş birliği kabiliyeti edinme.
11 Yapı Servis Sistemleri: Yapı tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini (tesisat, elektrik, sirkülasyon, iletişim, güvenlik ve yangın koruma) anlama, değerlendirme, seçme ve tasarım sürecine entegre edebilme.
12 Proje Yönetimi ve Saha Uygulamaları: Proje yönetimi, iş planlama, finansal yönetim, ekip oluşturma, girişimcilik ve liderlik konularında temel ilkeleri anlama ve uygulayabilme.
13 Finansal Değerlendirme: Fizibilite çalışmaları, yapı maliyeti öngörüleri, işletme maliyetleri, bina yaşam döngüsü gibi kısa, orta ve uzun vadeli finansal konuların temelleri hakkında yeterli bilgi sahibi olma.
14 Meslek Etiği, Alanla İlgili Mevzuat ve Yasal Sorumluluklar: Kamu yararı, sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlama, mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin kullanılmasına ilişkin etik değerlerin rolünü kavrayabilme.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Mimari ifade teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak, öğrencilik ve profesyonel hayatında, teknik ve konsept proje çizimlerini yapabilme becerisi kazanacaktır. 5 5
2 Bilgisayar destekli tasarım yazılımları konusunda farkındalık kazanacak, bu yazılımların kapasitesi ve kullanım alanlarıyla ilgili temel bilgiyi edinecektir. 5 5
3 Teknolojinin de ilerlemesi ile sürekli değişen mimari tasarım süreçleri ve mimari proje sunum biçimlerine öğrencilik ve profesyonel hayatında hakim olabilmesi için gerekli sayısal ortamları ve araçları tanıyacak, bir tasarımcı/mimar olarak tasarlanacak herhangi bir yapı ya da objeyi hangi yazılım aracılığı ile nasıl tasarlayabileceği konusunda bilgi sahibi olacaktır. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 3