Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Grafik Tasarımı II) | GIT 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bitirme projesi kapsamında öğrencinin belirlediği proje konusuyle ilgili yaptığı araştırmalar sonucunda elde ettiği bilgilerden oluşan bir grafik tasarım ürünü hazırlayıp uygulamaya hazır hale getirmesi ve dönem sonunda bitmiş bir tasarım ve medya projesi sunmasından oluşmaktadır. |
Dersin İçeriği | Görsel İletişimin başlıca elemanları. Grafik tasarımı belirleyen logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları, afiş, broşür, illüstrasyon vb. tasarlama araçlarının iletişim işlevleri. Grafik tasarımın uygulama alanlarına aktarılmasında tasarlama ve görsel iletişim faktörlerinin tanıtılması, temel bilgilerin verilmesi ve bu alanda uygulamaların yaptırılması. Bir düşünce, olgu, mal ya da hizmet ve kuruluşun tanıtımına yönelik öğeler kullanılarak tasarım ve uygulamaların yaptırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Taslakları uygulayabileceği teknik yetkinliğe kavuşmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek. | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Titiz ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak. | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesinin kağsamı ve amacı hakkında bilgilendirme. | |
2 | Proje konuları ve fikirlerinin oluşturulması. | |
3 | Seçilen proje konularının fikirlerinin sunulması ve tartışılması. | |
4 | Projeler üzerine görsel ve yazınsal araştırmalar yapılması | |
5 | Edinilen bilgilerin sunumu ve tartışılması | |
6 | Proje üzerine oluşturulan eskizlerin değerlendirilmesi | |
7 | Projenin farklı medyalar üzerinde sunumuyla ilgili fikir üretilmesi | |
8 | Projenin orjinal uygulanmasına başlanması | |
9 | Kompozisyon, renk, tipografi, illüstrasyon ve fotoğraf kullanımlarının değerlendirilmesi | |
10 | Projeyi simgeleyecek bir görselin üç boyutlu bir obje üzerine uygulanması | |
11 | Projenin dijital medya ve sosyal medya platformlarıyla erişilebilir ve etkileşimli olması | |
12 | Projenin bir ayağının basılı bir görsel materyale dönüştürülmesi | |
13 | Projenin son kontrollerinin yapılması | |
14 | Projenin görsel çıktıları ve dijital platformda uygulamalarının sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Görsel iletişim elemanlarının tanıtmak, markanın önemini kavratmak. 2. Grafik tasarımı belirleyen logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları gibi tasarlama araçlarının işlevlerini incelemek. 3. Grafik tasarımın uygulama alanlarına aktarılmasında tasarlama ve görsel iletişim faktörlerini tanıtmak, temel bilgileri kazandırmak ve bu alanda uygulamalar yaptırmak. 4. Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet tanıtımına yönelik öğeleri kullanılarak tasarım ve uygulamalar yaptırmak. |
Ders Kaynakları | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy), Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean), Grafik Tasarım Dergileri, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek | 5 | ||||||||||||||
2 | Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. | 5 | ||||||||||||||
3 | Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. | 5 | ||||||||||||||
4 | Taslakları uygulayabileceği teknik yetkinliğe kavuşmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek. | 5 | ||||||||||||||
5 | Titiz ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 3 | 12 | 36 |
Toplam İş Yükü | 396 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |