Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü ve Düşünce | GIT 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımların, film örnekleri ile birlikte ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımları içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film ve temsil arasındaki ilişkiyi sorgular | ||
2 | Oluş olarak filmi ve görüntüyü kavrar | ||
3 | Deleuze'ün sinema yaklaşımını anlar | ||
4 | Film görüntüsünün nasıl düşünce ürettiğini anlar | ||
5 | Görüntünün değişen konumunu çok yönlü olarak değerlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsam ve amacı | |
2 | Arnheim ve Görsel düşünme | |
3 | Eisenstein ve Montaj düşüncesi | |
4 | Bazin ve filmin ontolojisi | |
5 | Metz ve dil olarak sinema | |
6 | Deleuze ve Bergson: hareket olarak sinema | |
7 | Algılanım imaj, duygulanım imaj, itki-imaj, Eylem İmaj | |
8 | Deleuze: Zaman, süre ve bellek | |
9 | Film, beden ve beyin | |
10 | Parçalanan gerçeklik ve görüntü | |
11 | Badiou ve sinema | |
12 | Ranciere ve Görüntü | |
13 | Filmozofi ve Sinefilozofi | |
14 | Felsefe olarak film |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hareket -İmge, G. Deleuze Zaman-İmge, G. Deleuze Yaratıcı Tekamül, Bergson, H. (1947). Sinema Felsefesine Giriş, Film Yapımı Felsefe, S. Öztürk Sinefilozofi, Kurosawa'nın Düşlerine Yolculuk, S. Öztürk, Film Kuramı, Duyular Yoluyla Bir Giriş, Elsaesser, T., Hagener, M. Filmozofi, D. Framton Cinéma, A. Badiou The Virtuel Life of Film, D.N. Rudowick G. Deleuze'ün Zaman Makinesi, D.N. Rudowick Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları Sinema Nedir? André Bazin Görüntülerin Yazgısı, J. Ranciere Stanley Cavell, The World Viewed, Film as Film, V. F. Perkins Thinking on Screen: Film as Philosophy, T. Warnterberg Film as Philosophy, R. Read, J, Goodenough
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Film ve temsil arasındaki ilişkiyi sorgular | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Oluş olarak filmi ve görüntüyü kavrar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Deleuze'ün sinema yaklaşımını anlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | Film görüntüsünün nasıl düşünce ürettiğini anlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Görüntünün değişen konumunu çok yönlü olarak değerlendirir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 279 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |