Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görüntü ve Düşünce GIT 420 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımların, film örnekleri ile birlikte ele alınması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımları içerir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Film ve temsil arasındaki ilişkiyi sorgular
2 Oluş olarak filmi ve görüntüyü kavrar
3 Deleuze'ün sinema yaklaşımını anlar
4 Film görüntüsünün nasıl düşünce ürettiğini anlar
5 Görüntünün değişen konumunu çok yönlü olarak değerlendirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin kapsam ve amacı
2 Arnheim ve Görsel düşünme
3 Eisenstein ve Montaj düşüncesi
4 Bazin ve filmin ontolojisi
5 Metz ve dil olarak sinema
6 Deleuze ve Bergson: hareket olarak sinema
7 Algılanım imaj, duygulanım imaj, itki-imaj, Eylem İmaj
8 Deleuze: Zaman, süre ve bellek
9 Film, beden ve beyin
10 Parçalanan gerçeklik ve görüntü
11 Badiou ve sinema
12 Ranciere ve Görüntü
13 Filmozofi ve Sinefilozofi
14 Felsefe olarak film
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hareket -İmge, G. Deleuze

Zaman-İmge, G. Deleuze

Yaratıcı Tekamül, Bergson, H. (1947).

Sinema Felsefesine Giriş, Film Yapımı Felsefe, S. Öztürk

Sinefilozofi, Kurosawa'nın Düşlerine Yolculuk, S. Öztürk,
Refraction of reality, Philosophy and the moving image, J, Mullarkey
Sinemada anlam üstüne denemeler, Metz, C. (2012).

Film Kuramı, Duyular Yoluyla Bir Giriş, Elsaesser, T., Hagener, M.

Filmozofi, D. Framton

Cinéma, A. Badiou

The Virtuel Life of Film, D.N. Rudowick

G. Deleuze'ün Zaman Makinesi, D.N. Rudowick

Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları
Modernizmi Seyretmek, Andras Balint Kovacs, De ki yayınları

Sinema Nedir? André Bazin

Görüntülerin Yazgısı, J. Ranciere

Stanley Cavell, The World Viewed,

Film as Film, V. F. Perkins

Thinking on Screen: Film as Philosophy, T. Warnterberg

Film as Philosophy, R. Read, J, Goodenough

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Film ve temsil arasındaki ilişkiyi sorgular 5 5 5
2 Oluş olarak filmi ve görüntüyü kavrar 5 5 5
3 Deleuze'ün sinema yaklaşımını anlar 5 5 5
4 Film görüntüsünün nasıl düşünce ürettiğini anlar 5 5 5
5 Görüntünün değişen konumunu çok yönlü olarak değerlendirir 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 35 35
Final 1 45 45
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 15 15
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 279
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,16
Dersin AKTS Kredisi 5