Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I (Fotoğraf Tasarımı I) GIT 403 7 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Belgesel Fotoğraf

Reklam Fotoğrafçılığı

İleri Fotoğraf Teknikleri

Proje Tasarımı I (Fotoğraf Atölyesi I)

Proje Tasarımı II (Fotoğraf Atölyesi II)

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUZAN ORHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUZAN ORHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İlk üç yılda edinilen bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak özgün bir tasarım projesi hazırlamak ve bir gösterimle sunmak.

Dersin İçeriği

Proje odaklı derste, belirlenen konuda kısa bir kavramsal metin hazırlamak, çalışmanın süreci hakkında proje dosyası oluşturmak ve projenin uygulamasını gerçekleştirmek.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım ve estetik konularında bilgiye sahiptir. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma,
2 Sanat ve tasarım alanındaki yenilikleri takip eder ve projelerinde uygular.
3 Görsel iletişim tasarımını sosyal konulardaki farkındalık için etkili kullanır.
4 Öğrendiklerini uygulamaya geçirirken çok yönlü ve disiplinlerarası yaklaşımı benimser.
5 Tasarımını uygulamaya geçirirken estetik farkındalığını belirleyici kılar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme.
2 Proje konusu seçimi ve ön araştırma.
3 Seçilen proje konusu hakkında proje metni ve uygulama için iş planı oluşturma.
4 Proje üretim sürecinin başlaması.
5 Proje üretim sürecinin ilk değerlendirmesi.
6 Proje üretimi.
7 Proje üretimi.
8 Proje üretimi sürecinin ikinci değerlendirmesi.
9 Proje üretimi.
10 Proje üretimi.
11 Proje üretimi sürecinin tamamlanması ve üçüncü değerlendirme.
12 Projenin sunuma hazırlanması.
13 Projedeki bulguların yazılması ve kısa proje metninin tamamlanması.
14 Proje sunumu.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul 1993

Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011

Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Dosya: Fotoğraf Nerede Biter, Yaz 2002, Sayı 84, YKY

Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008

Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
2 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Tasarım ve estetik konularında bilgiye sahiptir. 4 5 5 5
2 Sanat ve tasarım alanındaki yenilikleri takip eder ve projelerinde uygular. 5 5 5 5
3 Görsel iletişim tasarımını sosyal konulardaki farkındalık için etkili kullanır.
4 Öğrendiklerini uygulamaya geçirirken çok yönlü ve disiplinlerarası yaklaşımı benimser. 5 5 5 5
5 Tasarımını uygulamaya geçirirken estetik farkındalığını belirleyici kılar. 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 7 16 112
Proje / Tasarım 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 4 20 80
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 4 20 80
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 403
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 16,12
Dersin AKTS Kredisi 16