Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Film /Video Tasarımı I) | GIT 407 | 7 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is aimed to produce projects in the field of film and video. |
Dersin İçeriği | It includes the design, development and production processes of a project in film and video. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film/video projesi tasarlamayı öğrenir | ||
2 | Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar | ||
3 | Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Proje konularının seçimi | |
3 | Araştırma süreci | |
4 | Araştırma Süreci | |
5 | Projenin tasarlanması | |
6 | Projenin yazılması | |
7 | Projenin planlanması | |
8 | Çekim süreci | |
9 | Çekim süreci | |
10 | Kurgu Süreci | |
11 | Kurgu Süreci | |
12 | Kurgu Süreci | |
13 | Projenin tamamlanması | |
14 | Gösterim süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi
Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık
Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları
Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi
Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık
Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi
Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık
Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları
Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları
Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları
Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları
Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı
Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi
Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Film/video projesi tasarlamayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
Final | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 368 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |