Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I (Deneysel Tasarım I) GIT 411 7 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitim sürecinde edinilmiş bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak çözümüne yönelik deneysel bir proje geliştirmek ve bu projeyi sunmak

Dersin İçeriği

Eğitim programının edinilmiş olan farklı bilgi ve uygulama yöntemlerinin belirlenen bir konu üzerinde farklı uygulamalar ile denenmesi, farklı tasarım uygulamalarının bütünsel projeler üzerinde nasıl kullanılabileceğinin deneyimlenmesi ve proje çıktılarının sunulması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi
2 Proje konusu seçimi için ön araştırma
3 Seçilen proje konusu hakkında araştırma sunumu ve uygulama için iş planı oluşturma
4 Proje üretim sürecine yönelik araştırma, eskiz ve fikir çalışmaları
5 Proje üretim sürecine yönelik eskiz ve fikir çalışmaları
6 Proje Süreci Birinci Değerlendirilmesi
7 Proje Çalışması
8 Proje Çalışması
9 Proje Süreci İkinci Değerlendirme
10 Proje Çalışması
11 Proje Çalışması
12 Projelerin Sonuçlandırılması
13 Projeler Hakkında Rapor Hazırlanması
14 Proje ve Proje Raporu Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. 4 5 3 3 3 2 5 5 5 1 5 3 4 5 1
2 Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. 5 5 4 4 5 3 5 4 5 2 4 5 5 5 2
3 Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. 4 4 5 4 5 2 5 5 5 4 4 4 5 5 3
4 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. 5 4 3 5 5 3 5 5 5 3 3 3 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Ara Sınav 2 4 8
Final 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Proje / Tasarım 8 8 64
Performans Görevi (Atölye) 14 2 28
Performans Görevi (Uygulama) 14 5 70
Toplam İş Yükü 382
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,28
Dersin AKTS Kredisi 16