Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Bilgisayar Uygulamaları I | GIT 107 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital dünyada görsel iletişim tasarımına aracılık eden grafik tasarım programlarının/yazılımlarının kullanımının sanat ve tasarımı teorik arka planı ile birlikte öğretilmesi ve uygulamaya geçirilmesi için yeterlilik kazandırılması bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Grafik tasarım, teknolojik imkanların gelişmesine paralel olarak bir takım araçlar yardımıyla dijital bir boyut kazanmıştır. Çeşitli firmaların geliştirdiği grafik tasarım yazılımları söz konusu süreci doğurmuştur. Bu bağlamda tasarımda bilgisayar uygulamaları dersinde vektörel ve piksel tabanlı iki grafik tasarım yazılımı sanat ve tasarım ilkeleri ile öğrencilere öğretilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda piksel tabanlı tasarım programlarını kullanabilir. | ||
2 | Görsel iletişimi sanat ve tasarım ilkeleriyle bütünlük halinde tasarlayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grafik tasarım kuramına giriş | |
2 | Adobe Illustrator programına giriş ve program arayüzü | |
3 | Adobe Illustrator'de çizim araçları | |
4 | Adobe Illustrator'de renk kullanımı | |
5 | Adobe Illustrator'de sıklıkla kullanılan araçlar | |
6 | Tipografi ve Adobe Illustrator'de tipografi kullanımı | |
7 | Adobe Illustrator dönem arası proje | |
8 | Adobe Photoshop programına giriş ve program arayüzü | |
9 | Adobe Photoshop'ta çizim araçları | |
10 | Adobe Photoshop'ta renk kullanımı | |
11 | Adobe Photoshop'ta sıklıkla kullanılan araçlar | |
12 | Tipografi ve Adobe Photoshop'ta tipografi kullanımı | |
13 | Adobe Photoshop'ta efektler | |
14 | Adobe Photoshop ve fotoğraf |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat Sanatın Öyküsü-E.H. Gombrich-Remzi Kitapevi (Temel kaynak) Sanat Neye Yarar?-John Carey-Vakıfbank Kültür Yayınları Sanatın İlkeleri-R. G. Collingwood-Fol Kitap Sanat ve Kuram:1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi-Küre Yayınları Sanat-France Farago-Doğu Batı Yayınları Estetik ve Sanat Felsefesi-Ömer Naci Soykan-Bilge Kültür Sanat Güzelin Peşinde:Farabi, İbn Sina ve İbn Rüşd'de Estetik-Ayşe Taşkent-Klasik Yayınları Tasarım İyi Tasarım Nedir?-Ardan Ergüven-Hümanist Kitap Yayıncılık (Temel kaynak) Tasarım Felsefesi-Prof. Dr. İsmail Tunalı-Fol Kitap Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür-Malcolm Barnard-Ütopya Yayınevi Grafik Tasarım Grafik Tasarım-Alain Weill-Yapı Kredi Yayınları (Temel Kaynak) Graphic Design The New Basics-Ellen Lupton ve Jennifer Cole Phillips-Princeton Architectural Press (Temel Kaynak) Graphic Design, A Concise History- Richard Hollis-Thames ve Hudson (Temel Kaynak) Grafik Tasarım Kuramı: Meslek Alanından Okumalar- Der. Helen Armstrong-Espas Kuram Sanat Yayınları (Temel Kaynak) Görsel İletişimi Tasarlamak 001-Editör:Ömer Durmaz ve Murat Ertürk-YEM Yayınları Grafik Tasarım Süreci:Tasarım Okulunda Nasıl Başarılı Olunur-Anitra Nottingham, Jeremy Stout- Literatür Yayınları Grafik Tasarım Ne İçindir?-Alice Twemlow-YEM Yayınları Type-Ellen Lupton-Princeton Architectural Press Design is Storytelling-Ellen Lupton- Thames & Hudson The History of Graphic Design: 1890-1959-Jens Muller-Taschen GmbH The History of Graphic Design. Vol. 2. 1960–Today-Jens Muller-Taschen GmbH Grafik Tasarımın Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları İletişim ve Grafik Tasarımı-Emre Becer -Dost Kitapevi Yaratıcı Tasarımın Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları Grafik Tasarımda Tasarım Fikri-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları Modern Sanat ve Yeni Tipografi-Emre Becer-Dost Kitapevi Görsel İletişim ve Grafik Tasarım-Tevfik Fikret Uçar-İnkılap Kitapevi Grafik Tasarımda Tipografi-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları Temel Tipografi:Geometrik, Optik, Organik Formlar-Nilüfer Yeşilyurt-YEM Yayınları Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları Grafik Tasarımda Renk-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları Grafik Tasarımda Izgaralar-Gavin Ambrose, Paul Harris-Literatür Yayınları About Graphic Design-Richard Hollis-Occasional Papers |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda piksel tabanlı tasarım programlarını kullanabilir. | |||||||||||||||
2 | Görsel iletişimi sanat ve tasarım ilkeleriyle bütünlük halinde tasarlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 65 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 274 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |