Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgesel Fotoğraf | GIT 419 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Doğa, toplum ve insana dair durumları ve sorunları belgesel fotoğraf aracılığıyla kaydedip farkındalık oluşturmanın önemini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Klasik, modern ve çağdaş belgesel fotoğraf yöntemleri hakkında tarihsel, teknik ve estetik bilgilerin kazanılması. Sonrasında da seçilen konularla ilgili belgesel fotoğraf projesi gerçekleştirip sunmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belgesel fotoğraf projesi yönetebilir ve uygulayabilir. | Gezi / Gözlem, | |
2 | Diğer sanat dallarıyla belgesel fotoğrafı birleştirebilir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Farklı konulara sanatsal bakış geliştirebilir. | Tartışma, | |
4 | Sıra dışı koşullarda fotoğraf çekme becerisini geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Açık mekanda çalışma becerisini geliştirir. | Tartışma, | |
6 | Fotoğrafın etik boyutunu yargılayabilir. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belgesel fotoğraf nedir? Teknik, tematik ve estetik belirleyenler nelerdir? | Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj |
2 | Klasik ve modern belgesel fotoğrafın tarihsel gelişimi. | Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor |
3 | Foto-makale tekniği ve Eugene Smith’in projelerinin incelenmesi. | magnumphotos.com/photographer/w-eugene-smith/ |
4 | Çağdaş belgesel fotoğraf ve yeni konular. | Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne |
5 | Değerlendirme | Bütün kaynaklar |
6 | Belgesel fotoğraf projesi için konu seçimi. Sorun, amaç ve yöntemin belirlenmesi. | Konu seçimi |
7 | Proje çekimi | Çekim |
8 | Proje çekimi | Çekim |
9 | İlk çekimlerin teslimi ve ikinci değerlendirme. | Çekim |
10 | Proje çekimi | Çekim |
11 | Proje çekimi | Çekim |
12 | Çekimlerin teslimi, üçüncü değerlendirme ve eksiklerin belirlenmesi. | Çekim |
13 | Çekimlerin tamamlanması, seçilip işlenmesi ve sunuma hazır hale getirilmesi. | Düzenleme |
14 | Proje sunumları ve dördüncü değerlendirme. | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Espas Kuram, 2012 Gisele Freund, Fotoğraf ve Toplum, Sel Yayıncılık, 2016 Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Kitaplığı, 2015 Wim Wenders, Julio Salgado, “Sebastiao Salgado, Toprağın Tuzu”, Belgesel Film Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne, Everest Yayınları Sebastiao Salgado, Workers, Aperture, 2015 Sebastiao Salgado, Genesis, Taschen, 2013 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belgesel fotoğraf projesi yönetebilir ve uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Diğer sanat dallarıyla belgesel fotoğrafı birleştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Farklı konulara sanatsal bakış geliştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Sıra dışı koşullarda fotoğraf çekme becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
5 | Açık mekanda çalışma becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
6 | Fotoğrafın etik boyutunu yargılayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |