Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Fotoğraf Teknikleri | GIT 332 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı |
Dersi alan öğrencilerin, dijital fotoğraf alanındaki yeniliklerle birlikte sürekli güncellenen çekim ve çekim sonrası işleme süreçlerindeki ileri teknikleri verimli bir şekilde kullanabilecek duruma gelmeleri amaçlanmaktadır. Farklı amaçlar için tasarlanan dijital ve analog uygulamaları fotoğraf alanına uyarlayabilen öğrenciler, görsel iletişim alanında kullanılmak üzere yeni çözümler sunabileceklerdir.
|
Dersin İçeriği | Dijital teknolojinin kullanımı ve geleneksel yöntemlerin kaynaklık etmesiyle oluşturulan ileri fotoğraf teknikleri dönem içerisinde uygulanacaktır. Odak İstifleme (Focus Stacking), Sinemagraf, Çoklu Pozlama, Işıkla Boyama, 360 Derece Sanal Tur Çekimi, Yüksek Dinamik Aralıklı Çekim (HDR), Zaman Atlamalı Çekimler (Time-lapse ve Hyper-lapse), Yıldız Kayması Fotoğrafçılığı, Makro Fotoğraf, Kızılötesi Fotoğrafçılık, Yatay ve Dikey Panorama Çekimi ve dijital yazılım programları kullanarak yapılan ileri fotomanipülasyon uygulamaları yer alacaktır. Zaman ve teknik olanaklar çerçevesinde her dönem en az 3 uygulama gerçekleştirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tekniğin olanaklarıyla sürekli gelişen ve değişen fotoğraf uygulamalarını takip eder. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Proje, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Analog ve dijital dönem uygulamalarını birlikte kullanabilir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, |
3 | Görsel iletişim tasarımı alanında ileri fotoğraf tekniklerini uygulayarak problemlere etkili çözümler üretebilir. | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Stüdyo içi ve stüdyo dışında yaptığı fotoğraf çekimlerine uygulayacağı yaratıcı manipülasyonlarla görsel iletişim tasarımı piyasasında fark yaratacak duruma gelir. | Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sadece piyasaya değil doğa, toplum ve insan yararına da tasarım yaparken ileri fotoğraf tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | Problem Çözme, Gözlem, Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital fotoğrafçılık hakkında bilgilendirme. Çekim ve işleme süreci için gerekli ekipman, bilgisayar ve yazılım programlarının belirlenip temin edilmesi. | Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık |
2 | 1.Proje (Stüdyo); odak istifleme (focus stacking), ışıkla boyama, makro çekim, vb. | Michael Freeman, Fotoğraf Okulu 4, Dijital Kurgu |
3 | 1.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
4 | 1.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
5 | 1.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
6 | 1.Projenin tamamlanıp değerlendirilmesi. | Değerlendirme |
7 | 2.Proje (Dış Mekan); 360 derece sanal tur, zaman atlamalı çekim (time-lapse ya da hyper-lapse), kızılötesi fotoğrafçılık, yatay-dikey panorama, HDR, vb. | Fotoğraf Okulu 4, Dijital Kurgu |
8 | 2.Proje çekimi devam. | Uygulama |
9 | 2.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
10 | 2.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
11 | 2.Projenin tamamlanıp değerlendirilmesi. | Değerlendirme |
12 | 3.Proje (Final İçin): Photoshop veya Lightroom gibi yazılım programları kullanılarak yapılabilecek fotomanipülasyon, çoklu pozlama (double exposure, multi exposure), sinemagraf, vb. | A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık |
13 | 3.Proje çekimi ve işleme. | Uygulama |
14 | 3.Proje çekim, işleme ve eksiklerin belirlenmesi. | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Walter Benjamin, Fotoğrafın Kısa Tarihi Özer Kamburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf Michael Freeman, Fotoğraf Okulu 4, Dijital Kurgu, Çeviri: Doruk Demircioğlu, İnkılap Kitabevi 2012 Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık, Çeviri: Bala Toprak, İnkılap Kitabevi 2018 Faruk Akbaş, Fotoğraf Teknik Okumaları, Say Yayınları 2015 Adobe Photoshop, Lightroom |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tekniğin olanaklarıyla sürekli gelişen ve değişen fotoğraf uygulamalarını takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Analog ve dijital dönem uygulamalarını birlikte kullanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Görsel iletişim tasarımı alanında ileri fotoğraf tekniklerini uygulayarak problemlere etkili çözümler üretebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Stüdyo içi ve stüdyo dışında yaptığı fotoğraf çekimlerine uygulayacağı yaratıcı manipülasyonlarla görsel iletişim tasarımı piyasasında fark yaratacak duruma gelir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Sadece piyasaya değil doğa, toplum ve insan yararına da tasarım yaparken ileri fotoğraf tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |