Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Fotoğrafçılığı | GIT 327 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Reklam sektörünün bileşenlerinden olan reklam fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi ve toplumsal değişimle birlikte ekonomik, teknolojik ve estetik belirleyenlerin, reklam fotoğrafçılığına etkileri öğretilecektir. Reklam fotoğrafçılığı alanında yaygın olarak kullanılan stüdyo içi ve stüdyo dışı yaratıcı çekim teknikleri ile çekim sonrası dijital işleme süreçleri uygulama yapılarak deneyim kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Reklam fotoğrafçılığında, çekim öncesi, çekim süreci ve çekim sonrası süreçlerinde yapılması gerekenler belirlenir. Ürün, moda, mimari, gıda, turizm, endüstriyel ve diğer reklam fotoğrafçılığı alanlarında uygulamalar yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir ürün veya fikir için gerekli tanıtımı destekleyici reklam fotoğraflarını hangi ekipmanla ve nasıl çekeceğini planlayabilir ve çekebilir. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Stüdyo içinde ve stüdyo dışında yapılacak çekimlerde yaşanacak problemleri hızlıca çözebilir. | Tartışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Eşleştirme Testler, |
3 | Konusunu fotoğraflarken, sanat tarihi ve fotoğraf tarihi bilgisinden faydalanarak tarihsel göndermeler yapar ve tanıtım kampanyasını zenginleştirir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çağdaş dijital teknik ve estetik değişimleri takip eder, öğrenir ve uygular. | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Çekim yapacağı konuyu detaylı bir şekilde önceden araştırıp olası sonuçların etik, toplumsal ve kültürel sonuçlarını tahmin edebilir. | Problem Çözme, | Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam nedir, reklam fotoğrafçılığı nedir? Tarihsel gelişim. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. |
2 | Reklam fotoğrafının özellikleri ve etkileri nelerdir? Örneklerle inceleme. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. |
3 | Reklam fotoğrafçılığı türleri. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. |
4 | Stüdyo içi ve dış mekan çekimleri için kullanılan fotoğraf ekipmanları, dekor, kostüm ve yardımcı malzemelerin incelenmesi. | Ekipman inceleme |
5 | Stüdyoda sonsuz fon ve çekim çadırında doğal ve ambalajlı ürün çekimi. | Örnek inceleme. |
6 | Portre tası kullanılarak, belirli bir tekstil markası için model fotoğrafı çekimi. | Paul Sloman, New Fashion Photography |
7 | Değerlendirme (Ürün ve model çekimleri) | Değerlendirme |
8 | Dış mekanda flaşlı ve flaşsız model çekimi | Çekim |
9 | Stüdyoda cam çekimi ve bir içecek markasının yaratıcı reklam fotoğrafı çekimi. | Çekim. |
10 | Reklam fotoğrafında dijital manipülasyon uygulaması | Adobe Photoshop Programının Çalışılması |
11 | Reklam fotoğrafında dijital manipülasyon uygulaması devam. | Uygulama. |
12 | Bir marka seçimi ve reklam fotoğrafı çekimi. | Marka seçimi |
13 | Marka çekimi devam. | Çekim |
14 | Değerlendirme | Çekimlerin işlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları 2012 Paul Sloman, New Fashion Photography, Prestel USA, 2013 Judith Williams, Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Çeviri: Ahmet Fethi, İstanbul 2001, Ütopya Yayınevi Suzan Orhan, Gerçeklikten Kurguya, Kurgudan Piyasaya: Çağdaş Fotoğrafçıların Görsel İletişim Tasarımı Alanındaki Üretimleri (bildiri), Yıldız Teknik Üniversitesi, VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , 2019, https://bit.ly/2LLynca |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir ürün veya fikir için gerekli tanıtımı destekleyici reklam fotoğraflarını hangi ekipmanla ve nasıl çekeceğini planlayabilir ve çekebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Stüdyo içinde ve stüdyo dışında yapılacak çekimlerde yaşanacak problemleri hızlıca çözebilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Konusunu fotoğraflarken, sanat tarihi ve fotoğraf tarihi bilgisinden faydalanarak tarihsel göndermeler yapar ve tanıtım kampanyasını zenginleştirir. | |||||||||||||||
4 | Çağdaş dijital teknik ve estetik değişimleri takip eder, öğrenir ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Çekim yapacağı konuyu detaylı bir şekilde önceden araştırıp olası sonuçların etik, toplumsal ve kültürel sonuçlarını tahmin edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |