Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarımda Bilgisayar Uygulamaları II GIT 126 2 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü MERVE BOZKURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Görsel İletişim Tasarımı çerçevesinde hareketli görseller oluşturulmasına ilişkin kavramsal ve teknik altyapıyı kazandırma

Dersin İçeriği

Adobe Premiere ve Adobe After Effects programlarının anlatımı ve uygulayarak kullanımı. Hareketli görseller oluşturma. Video düzenleme. Kinetik tipografi çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hareketli tasarım programlarının işlevini bilir Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
2 Basit görüntü, ses ve video düzenleyebilir Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
3 Tasarımda hareket ve zaman mantığını kavrar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Programlarının tanıtımı, kullanım alanları
2 Premiere programına giriş
3 Temel araçlar, timeline ve keyframe
4 Video efektleri ve geçiş efektleri
5 Ses ayarları ve müzik ekleme
6 Photoshop ve Premiere ile görseller üzerinden eş zamanlı çalışma
7 Proje teslimi
8 After Effects'e giriş
9 Kompozisyon oluşturma ve dosya çağırma
10 Timeline ve keyframe kullanımı - Blending mode ayarları
11 Maskeleme teknikleri
12 3D Layer Özelliği, Null Object Özelliği
13 Kinetik tipografi çalışmaları
14 Proje teslimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997

Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004

Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990

Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002

Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Hareketli tasarım programlarının işlevini bilir
2 Basit görüntü, ses ve video düzenleyebilir
3 Tasarımda hareket ve zaman mantığını kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 5