Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Film /Video Atölyesi II) | GIT 310 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kurgu, Belgesel Film |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel bir izlekten hareketle, konulara ya da hikayelere sinematografik bir bakışla yaklaşabilmeyi ve bir hikayeyi görselleştirmeyi öğrenmeleri, konunun ya da hikayenin temel problematik noktalarından hareketle film dilini yaratıcı ve yetkin bir şekilde kullanarak özgün ve bütünlüklü bir yapıt ortaya koymaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler, bir film projesi tasarlar, geliştirir ve özgün bir yapıt ortaya koyarlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir film projesi tasarlamayı ve geliştirmeyi öğrenir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Bir konuyu ya da hikayeyi görsel dile aktarmayı öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Film dilini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir | Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Film yapımının tüm aşamalarında deneyim kazanır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Özgün bir yapıt ortaya çıkarır | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Filmin temel özelliklerinin anlatılması, örneklerle film ve video dünyasının kavranması, kısa film alanındaki kurmaca , belgesel, deneysel ve diğer türlerin tartışılması | |
2 | Gerçekleştirilecek filmin çıkış noktasının belirlenmesi, temanın belirlenmesi, araştırma sürecinin başlatılması, film örneklerinin izlenmesi ve tartışılması | |
3 | Film fikrinin geliştirilmesi, argüman bulunması, filmin biçiminin ve türünün belirlenmesi, araştırma sürecinin devam ettirilmesi, sinopsis yazılması | |
4 | Yaklaşım Metni / Yönetmen Görüşü oluşturulması ve geliştirilmesi, araştırma ve değerlendirme sürecinin tamamlanması | |
5 | Senaryo Yazımı / Tretmanın (akışın belirlenmesi, olay örgüsü ve karakterlerin oluşturulması diyalog yazımı) | |
6 | Senaryo Yazımı / Tretmanın (akışın belirlenmesi, olay örgüsü ve karakterlerin oluşturulması, diyalog yazımı) | |
7 | Prodüksiyon aşaması, proje takvimin oluşturulması, mekanların belirlenmesi, ekip ve bütçenin belirlenmesi | |
8 | Ara sınav- Film projesinin sunumu | |
9 | Çekimlerin tamamlanması | |
10 | Çekimlerin tamamlanması | |
11 | Filmin kurgusunun tamamlanması | |
12 | Filmin kurgusunun tamamlanması | |
13 | Filmin tamamlanması | |
14 | Filmin Sunumu ve tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir film projesi tasarlamayı ve geliştirmeyi öğrenir. | |||||||||||||||
2 | Bir konuyu ya da hikayeyi görsel dile aktarmayı öğrenir | |||||||||||||||
3 | Film dilini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir | |||||||||||||||
4 | Film yapımının tüm aşamalarında deneyim kazanır | |||||||||||||||
5 | Özgün bir yapıt ortaya çıkarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 227 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |