Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Reklam Tasarımı Atölyesi II) | GIT 342 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı konularda çeşitli mecralar kullanarak yaratıcı metin, görsel ve strateji oluşturabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Farklı projelerde reklam ortam ve tekniklerinin kullanımı, farklı hedef kitlelelere uygun çözüm üretebilme, problemi tanımlayabilme ve yaratıcı çözümler üretme, planlanan yaratıcı çalışmanın sunumu
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin sunulması | |
2 | Birinci projenin verilmesi | |
3 | Birinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması | |
4 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
5 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
6 | Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi | |
7 | İkinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması | |
8 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
9 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
10 | İkinci projenin teslimi ve final projenin verilmesi | |
11 | Final projesi ile ilgili önerilerin tartışılması | |
12 | Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
13 | Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
14 | Final projesinin teslimi ve sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |