Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı II (Reklam Tasarımı Atölyesi II) GIT 342 6 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin farklı konularda çeşitli mecralar kullanarak yaratıcı metin, görsel ve strateji oluşturabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Farklı projelerde reklam ortam ve tekniklerinin kullanımı, farklı hedef kitlelelere uygun çözüm üretebilme, problemi tanımlayabilme ve yaratıcı çözümler üretme, planlanan yaratıcı çalışmanın sunumu

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin sunulması
2 Birinci projenin verilmesi
3 Birinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması
4 Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
5 Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
6 Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi
7 İkinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması
8 İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
9 İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
10 İkinci projenin teslimi ve final projenin verilmesi
11 Final projesi ile ilgili önerilerin tartışılması
12 Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
13 Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
14 Final projesinin teslimi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir 5 5 5 5 5 5
2 Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir 5 5 5 5 5 5
3 Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 25 25
Proje / Tasarım 1 25 25
Toplam İş Yükü 214
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,56
Dersin AKTS Kredisi 9