Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı I (Fotoğraf Atölyesi I) GIT 305 5 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü MERVE BOZKURT
Dersi Verenler MERVE BOZKURT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Tasarım öğrencisine, seçimini yaptığı bir temayı belirli bir fotoğraf tekniği veya stilini kullanarak ifade edebilme yetisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Fotoğrafik görüntüleme aracının iletişim, belgesel ve tanıtım amaçlı kullanımına yönelik atölye çalışması yapmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. Gösterip Yaptırma, Eşleştirme Testler,
2 Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. Rol Oynama, Eşleştirme Testler,
3 Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. Tartışma, Gözlem, Eşleştirme Testler,
5 Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. Gözlem, Eşleştirme Testler,
7 Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. Gözlem, Eşleştirme Testler,
8
9
10
11
12
13
14
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fotoğraf projesi yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme. Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık
2 Fotoğraf projesi alanı ve tema seçimi (belgesel, reklam, moda, deneysel vb. gibi alanlardan) Değerlendirme
3 Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi Değerlendirme
4 Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi Araştırma
5 Proje Çekimi Uygulama
6 Proje Çekimi Uygulama
7 Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi Değerlendirme
8 Proje Çekimi Uygulama
9 Proje Çekimi Uygulama
10 Proje Çekimi Uygulama
11 Proje metninin yazımı, sergi afişinin hazırlanması ve proje çekimi Uygulama
12 Çekimlerin/işlerin seçilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. Değerlendirme
13 Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi Baskı
14 Proje teslimi ve sergi. Sergi Planlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi
Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çeviri: Rahmi Öğdül, İstanbul 2012, Metis Yayınları
Terry Barett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, İstanbul 2009, Hayalbaz Kitap
Özer Kanburoğlu, A´dan Z´ye Fotoğraf, İstanbul 2004, Say Yayınları
Mary Price, Fotoğraf (Çerçevedeki Gizem), Çeviri: Ayşenaz & Kubilay Koş, İstanbul 2004, Ayrıntı Yayınları

Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Çeviri: Göksu Şimşek, İstanbul 2015, Literatür Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. 5 5 5 5 5 5
2 Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. 5 5 5 5 5 5
3 Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. 5 5 5 5 5
4 Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. 5 5 5 5
5 Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. 5 5 5 5 5
6 Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. 5 5 5 5 5 5
7 Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Atölye) 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Proje / Tasarım 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Performans Görevi (Atölye) 1 3 3
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 225
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9
Dersin AKTS Kredisi 9