Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arayüz Tasarımı GIT 361 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Arayüz tasarımıyla ilgili temel bilgileri edindirmek. Uygun yazılımları kullanarak arayüz tasarımı yapmaya ilişkin bilgileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Arayüz tasarımıyla ilgili temel terimleri ve bilgileri edinmek. Kullanıcı arayüz tasarımı (user interface design, UI) ile kullanıcı deneyimi tasarımı (user experience tasarımı, UX) kavramlarını, arasındaki farkı ve aralarındaki ilişkiyi anlamak. Araştırma, kullanıcı hikayeleri (persona) oluşturma, taslak geliştirme ve uygulamayı kapsayan arayüz tasarımı geliştirme süreçlerini bilme ve bu bilgileri kullanarak arayüz tasarımının temel programlarımdan biri olan Figma ile bir arayüz tasarımı projesi geliştirmek.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnternete, internet sayfalarına ve arayüz kavramına ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
2 Arayüz tasarımı yapabilir. Gözlem, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders işleyişinin ve planının aktarılması, beklentiler
2 Arayüz tasarımına giriş ve temel terimler
3 Arayüz tasarımının bileşenleri etkileşim maliyeti, Sayfa düzeni ve ızgara, Gestalt kuramı
4 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
5 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
6 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
7 Ara sınav ve 1. projenin verilmesi
8 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
9 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
10 2. projenin verilmesi ve eskiz geliştirme
11 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
12 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
13 Final projesinin verilmesi
14 Final projesi eskiz geliştirme ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Wood, L. E. (2018). User Interface Design: Bridging the Gap from User Requirements to Design, CRC Press.

Conta, A. (2023). The Art and Science of UX Design: A step-by-step guide to designing amazing user experiences, New Riders.

Figma Eğitim Seti, https://www.youtube.com/watch?v=dL2zIYF1cxY&list=PLjHTowGWv3rzn00Hz_2F18FI4FlDpddpT

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İnternete, internet sayfalarına ve arayüz kavramına ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir.
2 Arayüz tasarımı yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 3 1 3
Proje / Tasarım 2 5 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5