Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Odaklı Düşünme GIT 331 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasarım odaklı düşünme yöntem ve araçlarını öğretmek, sürdürülebilirlik kapsamında güncel tasarım anlayışına uyum sağlamak.

Dersin İçeriği

İş modeli, müşteri iç görüleri,empati haritası, görsel düşünme, farklı teknikler ve uygulama çalışmaları, tasarımda sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım örnekleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım sorunlarını tespit edebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Üretilen çözümleri uygulayabilir Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarıma giriş, tasarım odaklı düşünmenin genel çerçevesinin çizilmesi.
2 Tasarım odaklı düşünmenin önemi
3 Tasarım odaklı düşünmenin çevresel etkileri
4 Sürdürülebilir tasarım kapsamı ve tasarım öğeleri
5 Sürdürülebilir tasarımda uluslararası protokoller ve anlaşmalar
6 Sürdürülebilir materyallerin tanıtılması
7 Vize (2. Not)
8 Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi
9 Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi
10 Sürdürülebilir tasarımın alt metinlerinin oluşturulması
11 Sürdürülebilir tasarım eskizlerinin oluşturulması
12 Eskizlerin notlandırılması (3. Not)
13 Sürdürülebilir tasarımların tamamlanması
14 Tamamlanan tasarımların değerlendirilmesi(4. Not)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İş Modeli Üretimi,Alexander Osterwalder,2010

Dahilerin Oynadığı Pyunlar, Michael Michalko,2016

Yaratıcılık Kuralları Boşverin, John Hogarty,2015

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Tasarım sorunlarını tespit edebilir
2 Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir
3 Üretilen çözümleri uygulayabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Kısa Sınav 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Kısa Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5