Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Tasarımı GIT 324 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerine oyun tasarımı alanında temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak; yeni medyada etkileşimli öykü aktarma biçimleri olarak dijital oyunlara tasarımcı perspektifinden bir bakış geliştirmek.
Dersin İçeriği Oyuna kuramsal yaklaşımlar ile oyun tasarımının temel ilkeleri, aşamaları ve yapım süreçleri; oyun tasarım dosyasının hazırlanması ve basit bir oyunun tasarlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
2 Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma,
3 Oyun çözümlemesi yapar Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
4 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem,
5 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun kavramının tanımlanması, oyun türleri ve oyunun kültürel işlevleri
2 Oyun oynama etkinliği ve oyunun nitelikleri üzerine tartışma
3 Dijital oyuna kuramsal yaklaşımlar: Ludoloji / naratoloji tartışması
4 Oyuna tasarımcı perspektifinden bakmak: Oyun tasarımının biçimsel öğeleri
5 Oyun tasarımının dramatik öğeleri ve etkileşimli öykü/drama / Etkileşimli drama sistemleri Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır.
6 Oyunun yapısal çözümlenmesi Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır.
7 Dijital oyun geliştirme aşamaları, yapım süreçleri ve iş bölümü
8 Oyun tasarım dosyası (Game Design Document) hazırlamak GDD (1 sheet) hazırlanır.
9 3K: Karakter, Kamera ve Kontroller GDD (10 pages) hazırlanır.
10 Aşama tasarımı, mekanlar ve oynanışın ilerleyişi / HUD ve gösterge tasarımları
11 Tasarım uygulama I GDD tamamlanır.
12 Tasarım uygulama II
13 Gezi (Oyuncak müzesi ve/veya oyun stüdyosu)
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu Homo Ludens, Johan Huizingua
Man, Play and Games, Roger Caillois
Level Up: The Guide to Great Video Game Design, Scott Rogers
Game Design Workshop, Tracy Fullerton
Digital Storytelling: A Creator´s Guide to Interactive Entertainment, Carolyn Handler Miller
Character Development and Storytelling for Games, Lee Sheldon
Ders Kaynakları Oyun ve Bügü, Metin And
Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell

http://www.gamasutra.com/
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir.
2 Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler.
3 Oyun çözümlemesi yapar
4 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular
5 Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 25
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5