Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Tasarımı | GIT 324 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerine oyun tasarımı alanında temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak; yeni medyada etkileşimli öykü aktarma biçimleri olarak dijital oyunlara tasarımcı perspektifinden bir bakış geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Oyuna kuramsal yaklaşımlar ile oyun tasarımının temel ilkeleri, aşamaları ve yapım süreçleri; oyun tasarım dosyasının hazırlanması ve basit bir oyunun tasarlanması bu dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Oyun çözümlemesi yapar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
4 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
5 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun kavramının tanımlanması, oyun türleri ve oyunun kültürel işlevleri | |
2 | Oyun oynama etkinliği ve oyunun nitelikleri üzerine tartışma | |
3 | Dijital oyuna kuramsal yaklaşımlar: Ludoloji / naratoloji tartışması | |
4 | Oyuna tasarımcı perspektifinden bakmak: Oyun tasarımının biçimsel öğeleri | |
5 | Oyun tasarımının dramatik öğeleri ve etkileşimli öykü/drama / Etkileşimli drama sistemleri | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
6 | Oyunun yapısal çözümlenmesi | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
7 | Dijital oyun geliştirme aşamaları, yapım süreçleri ve iş bölümü | |
8 | Oyun tasarım dosyası (Game Design Document) hazırlamak | GDD (1 sheet) hazırlanır. |
9 | 3K: Karakter, Kamera ve Kontroller | GDD (10 pages) hazırlanır. |
10 | Aşama tasarımı, mekanlar ve oynanışın ilerleyişi / HUD ve gösterge tasarımları | |
11 | Tasarım uygulama I | GDD tamamlanır. |
12 | Tasarım uygulama II | |
13 | Gezi (Oyuncak müzesi ve/veya oyun stüdyosu) | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Homo Ludens, Johan Huizingua Man, Play and Games, Roger Caillois Level Up: The Guide to Great Video Game Design, Scott Rogers Game Design Workshop, Tracy Fullerton Digital Storytelling: A Creator´s Guide to Interactive Entertainment, Carolyn Handler Miller Character Development and Storytelling for Games, Lee Sheldon |
Ders Kaynakları | Oyun ve Bügü, Metin And Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell http://www.gamasutra.com/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. | |||||||||||||||
2 | Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. | |||||||||||||||
3 | Oyun çözümlemesi yapar | |||||||||||||||
4 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular | |||||||||||||||
5 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |