Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Tasarımı GIT 351 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sesin, kayıt altına alınmasıyla birlikte kitle kültürünün bir parçası haline gelişi ve çeşitli mecralarda kültürel ürünlerin üretilmesi bağlamında nasıl kullanıldığı ortaya konulurken, günümüz dijital ses tasarımı uygulamalarının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. Anlatım, Bireysel Çalışma,
3 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sesi kaydetme ve kültürel bir ürün olarak ses
2 Sessiz sinema ve dil özellikleri
3 Sesli sinema ve dil özellikleri
4 Radyo dili, ses tasarımı ve müzik
5 Televizyon dili ve ses tasarımı
6 Interaktif medyada ses tasarımı
7 Ara sınav
8 Ses tasarım teknikleri ve özellikleri
9 Dijital ses tasarımı uygulamaları
10 Dijital ses tasarımı uygulamaları
11 Dijital ses tasarımı uygulamaları
12 Dijital ses tasarımı uygulamaları
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006
Dakic, Vesna. Sound Design for Film and Television. GRIN Verlag, 2009
Heller, Steven ve David Womack. Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2011
Kirk, Ross ve Andy Hunt. Digital Sound Processing for Music and Multimedia. Focal Press, 1999
Leung, Linda (ed.). Digital Experience Design, University od Chicago Press, 2008
Smith Patrick. Gardner´s Guide to Digital Sound Design. GGC Publishing, 2007
Sonnenschein, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michigan: Michael Wiese Productions, 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 1) Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek.
2 2) Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek.
3 3) Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek.
4 4) Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek.
5 5) Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5