Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam GIT 212 4 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin profesyonel reklam tasarımı ya da diğer çalışmAlarında kullanabilecekleri reklam tasarımı süreci ve geçmişi ile ilgili bilgi verilmesi ve uygulamalarla bu unsurları kullanabilmelerinin sağlanması

Dersin İçeriği

Reklamın tarihçesi, gelişimi ve uygulama süreci ile ilgili bilgiler verilir, grup çalışmaları ile reklam çalışması alıştırmaları yapılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam tasarım süreci, reklam türleri ve tekniklerini bilgilerini kullanarak taslak hazırlar. Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Reklam sürecini ajans yapısı içinde yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
3 Kendi işlerinde reklam bilgilerini kullanır Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama,
4 Reklam için medya ve bütçe planı yapar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklamın tarihçesi
2 Reklamın türleri ve unsurları
3 Örnek olay ve uygulama
4 Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam
5 Reklam Süreci
6 Reklam Süreci uygalama
7 Reklam ajansı ve örgütlenmesi
8 Müşteri İlişkileri
9 Yaratıcı Birim
10 Örnek olay ve uygulama
11 Medya planı ve bütçe
12 Yapım süreci
13 Reklamcılıkta ölçme ve sınama yöntemleri
14 Uygulama sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları)
Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir, Oliviero Toscani (Milliyet Yayınları)
Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Jacques Séguéla (Milliyet Yayınları)
Satan Reklam Yaratmak, Luke Sullivan (Marka/MediaCat Yayınları)

Ders Kaynakları

Ambrose, G. ve Harris, P. (2012).Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Becer, Emre (2010). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi
Sarıkavak, Namık Kemal (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
www.turkcetipografitoplulugu.org

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Reklam tasarım süreci, reklam türleri ve tekniklerini bilgilerini kullanarak taslak hazırlar. 5 5 5 5 5
2 Reklam sürecini ajans yapısı içinde yönetir 5 5 5 5
3 Kendi işlerinde reklam bilgilerini kullanır 5 5 5
4 Reklam için medya ve bütçe planı yapar 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 6