Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanat Seçilmiş Temalar | TEB 017 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Günümüz toplumsal, siyasal, ekolojik, ekonomik konularını sanat ile nasıl düşünüldüğünü tartışmak. |
Dersin İçeriği | Çağdaş ve güncel sanat eserleri ile teorik tartışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel sanat hakkında bilgilenir | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Günümüz sanatı üzerine teorik bilgiler edinir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yakın dönemde üretilen sanat yapıtlarını tanır. | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Fluxus Akımı | |
3 | Kavramsal Sanat | |
4 | Performans Sanatı | |
5 | Video Sanatı | |
6 | Ekonomi ve Sanat | |
7 | Çalışma ve Sanat | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Para ve Sanat | |
10 | Bellek ve Sanat | |
11 | Antroposen Sanatı | |
12 | Algoritmik Sanat | |
13 | Medya Sanatı | |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Davis, Heather & Turpin, Etienne eds., Art in the Anthropocene, Open Humanities Press, 2015 Foster, Hal. Ya Farstan Sonra, Çev. Aslı Önal, Ayrıntı Yayınları, 2020, İstanbul Bishop, Claire, Yapay Cehennemler, Çev. Mine Haydaroğlu, Koç Üniversitesi Yayınları, 2018 Shoelette, Gregory, Ressler, Oliver eds. It's The Political Economy Stupid, sergi kataloğu, Pluto Press, 2013 Büyük Resim: K. P. Brehmer, Küratör: Selen Ansen, sergi kataloğu, Arter Yayınları, 2020 Sonsuz ve Bellek: Sarkis Külliyatı Üzerine, Der.: Uwe Fleckner, Norgunk Yayınları, 2016 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Güncel sanat hakkında bilgilenir |
2 | Günümüz sanatı üzerine teorik bilgiler edinir. |
3 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. |
4 | Yakın dönemde üretilen sanat yapıtlarını tanır. |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |