Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern-Çağdaş Sanat Hareketleri ve Kuramları | TEB 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Modern ve çağdaş sanat hareketleri, ilgili çağdaş sanat kuramları, düşünsel hareketler, siyasal, sosyolojik değişimler ele alınarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak değerlendirilir, tartışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı ve konularla ilgili bilgilendirme. | |
2 | Modernite ve Kavramları (modern, modernist, modernizm vd.) | |
3 | Sanat tarihinde klasik-modern ayrımı. | |
4 | İlk “modern sanat” örnekleri | |
5 | Modernitenin sorgulanması: modernizm ve modernist tavrın sanatı | |
6 | Türk sanat tarihinde modern sanat tartışmaları ve ilk modernler | |
7 | Modernitenin reddi: Postmodernizm tartışmaları | |
8 | Postmodern sanat tartışmaları I | |
9 | Postmodern sanat tartışmaları II | |
10 | Ara Sınav | |
11 | “Çağdaş” kavramı ve çağdaş sanat | |
12 | Çağdaş sanat örnekleri | |
13 | Çağdaş sanat örnekleri | |
14 | Modern-çağdaş karşılaştırması ve yarının sanatına dair öngörüler: Dijital sanat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları Modernizmin Serüveni, Der. Enis Batur, YKY Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, Serge Guilbaut, Sel Yayıncılık Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yayınları Bir Katedral İnşa Etmek (Tartışma: Anselm Kiefer, Enzo Cucchi, Jannis Kounellis, Joseph Beuys), Sel Yayıncılık Sanat / Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, Kolektif, İletişim Yayınevi Müze ve Modernlik Tarih Sahneleri - Sanat Müzeleri 1 ve Sanat Müzeleri 2, Derleme, İletişim Yayınevi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi organize eder. |
2 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 26 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 17 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |