Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Tarihi | SAU 252 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Endüstriyel Tasarımın tarihsel sürecinin günümüz tasarım dünyasına nasıl bir zemin oluşturduğunu ve geliştiğini öğrenmek, dünyaca ünlü tasarım firmalarını ve tasarımcılarını tanımak. |
Dersin İçeriği | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi, Sanayi devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü firmaları ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
2 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
3 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
4 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
5 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
6 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
7 | Art and Craft, Art Nouveau, De stijl. | |
8 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
9 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
10 | Bauhaus dönemi tasarımcıları. | |
11 | Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci. | |
12 | II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım | |
13 | Çağdaş tasarım ekipleri, (Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Rosenthal). | |
14 | Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen). |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mimar Sinan Üniversitesi Tasarım Tarihi eğitim notları. |
Ders Kaynakları | Küçükerman Önder, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 4 | |||||||||
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | 3 | |||||||||
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | 1 | |||||||||
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | 4 | 1 | ||||||||
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | 4 | 3 | ||||||||
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | 1 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |