Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batılılaşma Döneminden Günümüze Türk Sanatı I | TEB 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Batılılaşma Dönemi Türk Resim Sanatı genel çizgileri ile tanımlanır.Genç kuşakların kendi kültür ve çağdaş resim sanatını ülkesinin sanatçı ve eser olarak , kültür ve sanat değerlerini daha iyi bir şekilde tanımalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği | Türk minyatür sanatının son döneminden itibaren 1914 yılına kadar gelişen Türk resim sanatı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Minyatür sanatını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Tarihsel bilincin oluşmasıyla Çağdaş Türk Resminin oluşumunun nedenlerini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sanata yön veren toplumsal olayları sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Türk sanatçı ve eserlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Türk Sanatçı ve eserlerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Batı Sanatı ve Türk Sanatının karşılaştırılarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel Türk resminde Fatih dönemi ve Osmanlı minyatüründe batı etkisi. | |
2 | Türk resminde manzara teması ve duvar resmi geleneği. | |
3 | Oryantalizm; oryantalist sanatçılarımız, yapıtları ve etkilendikleri batılı sanatçılar. | |
4 | Askeri okullarda resim dersi ve mekteb-i osmaniye. | |
5 | Kısa sınav. | |
6 | 19.y.y ilk Türk yağlı boya ressamları (primitifler). | |
7 | 19.y.y asker ressamları ve sanatsal yenilemede üstlendikleri rol. | |
8 | Vize sınavı. | |
9 | Sanayi-i Nefise Mektebi. | |
10 | Türk resminde kadın sanatçıların varlık göstermesi ve inas sanayi-i nefise mektebi. | |
11 | Devlet tatbiki güzel sanatlar yüksek okulu. | |
12 | Kısa sınav. | |
13 | Türk resminde 14 kuşağı ve sanatçıların eserleri. | |
14 | Bu dönemin genel olarak değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arseven,Celal Esad.Türk Sanatı Tarihi : Milli Eğitim Basım Evi 1956; Aslanapa,Oktay.Türk ve İslam Sanatı:İnkilap Ve Aka Kitap Evi 1981; Aslanapa,Oktay.Türk Sanatı:Remzi Kitap Evi 1984; Özsezgin,Kaya. Başlangıçtan Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi C.3,İstanbul:Tigat Yayınları 1982; Tansuğ,Sezar. Çağtaş Türk Sanatı 1. Baskı: İstanbul Remzi Kitap Evi Yayınları 1986; Renda,Günsel- Erol,Turan. Başlangıçtan Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi C.1 İstanbul Tigat Yayın Evi 1980; Gürsoy,Ayla. Günümüz Türk Resim Sanatı: Bilim Sanat Galerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Minyatür sanatını kavrar |
2 | Tarihsel bilincin oluşmasıyla Çağdaş Türk Resminin oluşumunun nedenlerini saptar |
3 | Sanata yön veren toplumsal olayları sorgular |
4 | Türk sanatçı ve eserlerini tanır |
5 | Türk Sanatçı ve eserlerini yorumlar |
6 | Batı Sanatı ve Türk Sanatının karşılaştırılarak değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |