Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Afet Psikolojisi AFY 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Afet Sosyolojisi

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN
Dersi Verenler Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN,
Dersin Yardımcıları

---

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Afet hakkında temel bilgilerin aktarılması yoluyla öğrencilerde olası bir afet sonrasında yaşanabilecek psikolojik süreçler hakkında bilinç ve farkındalık oluşturulması 

Dersin İçeriği

Afetlere genel bakış olasılık algısı, belirsizlik, ön yargılar, korku, dayanıklılık ve grupdüşün, afetin etkileri, Afetler ve hassas popülasyonlar, Akut Stres Bozukluğu ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve tedavisi, Travma sonrası büyüme, sosyal kültürel faktörler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erdur-Baker, Ö., & Doğan, T. (2017). Afetler, krizler, travmalar ve psikolojik yardım. Türk PDR Derneği Yayınları. 

Neria, Y., Galea, S., & Norris, F. H. (Ed.). (2009).  Mental health and disasters. Cambridge University Press.  

Weber, J. M. & J. B. Mascari (Ed.). (2017) Disaster mental health counseling: A guide to preparing and responding. Wiley Publishing.  

Black, L. L., & Flynn, S. V. (Ed.). (2021). Crisis, trauma, and disaster:  A clinician’s guide. Sage Publishing. 

Halpern, J., Nitza, E., & Vermeulen, K. (Ed.). (2019). Disaster mental health case studies: Lessons learned from counseling in chaos. Routledge Publishing. 

Weaver, A. J., Flannelly, L. T., & Preston, J. (2003). Counseling survivors of traumatic events: A handbook for those counseling in disaster and crisis. Abingdon Press 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. X
7 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Seminer) 2 5 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Toplam İş Yükü 52
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,08
Dersin AKTS Kredisi 6