Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Risk Analizi ve Yönetimi | YNG 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin riski tanıması, hesaplanması ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Riski anlama ve Keşfetme, Başarı Formülü, Risk Analizinin Yol Haritaları, Riski Belirlemek, Risk Analizi - I-II, Risk Planı - I-II, Riski Giderme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Risk yönetim politikalarının geliştirilmesi | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Risk planlaması ve analiz yapmak | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Risk yönetim sürecini anlamak | Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Riskin hesaplanmasında kullanılan yöntemleri uygulamak ve değerlendirmek | Gezi / Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
5 | Riski tanımlamak ve keşfetmek | Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Risk,önleme ve koruma analizi | |
3 | Yanıcılık, Buhar basıncı ve Yanıcılık sınırları | |
4 | Parlama noktaları, Kendiliğinden Tutuşma Sıcaklıkları | |
5 | yangın tehlikesi riski; sınıflandırma yöntemleri | |
6 | deneysel sınıflandırma yöntemleri | |
7 | istikrarsızlığa nitel yaklaşım | |
8 | istikrarsızlığa nicel yaklaşım: Chetah programı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Diğer nicel yaklaşımlar | |
11 | istikrarsızlık riskinin sınıflandırılması | |
12 | Zehirlilik, madde toksisitesi | |
13 | maddelerin toksik risk seviyesinin belirlenmesi | |
14 | Toksisite risk seviyelerinin belirlenmesinden kaynaklanan problemler, nicel tahmin yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Riski Anlama ve Keşfetme, Başarı Formülü, Risk Analizi Yol Haritası, Riski Belirlemek, Risk Analizi -I, Risk Analizi -II, Risk Planı, Risk İzleme, Riski Giderme, Risk Uygulamaları, Yıliçi sınavı, Örnek durumlar, Öğrenci sunumları, Uygulama |
Ders Kaynakları | 1-Elaine M. Hall, Managing Risk: Mothods for Software Systems Development, Last Edition. 2-Jack Watts, Evaluation of Fire Safety 3-Bernhard Martel, Chemical Risk Analysis: A Practical Handbook, Butterworth-Heinemann, 1-527, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Risk yönetim politikalarının geliştirilmesi | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Risk planlaması ve analiz yapmak | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Risk yönetim sürecini anlamak | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Riskin hesaplanmasında kullanılan yöntemleri uygulamak ve değerlendirmek | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Riski tanımlamak ve keşfetmek | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |