Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijitalleşen Dünyada Din | ILA 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzün dijitalleşen dünyasında din unsurunun sanallaşma yönünü, etkisini anlamak ve tartışmak. |
Dersin İçeriği | İnternet, Dijitalleşme, Sanal İbadet, Sanal Cemaat. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnternet ve din arasındaki ilişkiyi anlar. | Gösterip Yaptırma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
2 | Dijitalleşen dünyadaki dinin etkisini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Dijital dindarlık türü hakkında bilgi sahibi olur. | Benzetişim, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Dijitalleşen dinin terminolojisi kavrar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Dijital evrendeki dini öğeleri tespit eder. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din ve Dindarlık Nedir? | Makale Okuma |
2 | Geleneksel ve Modern Dönemlerde Din | Makale Okuma |
3 | Post Modern Dönemde Din | Makale Okuma |
4 | Sekülerleşme ve Din | Makale Okuma |
5 | Dinin Dijitalleşmesi | Makale Okuma |
6 | İnternet ve Din | Makale Okuma |
7 | Dijital Cemaat ve İbadet | Makale Okuma |
8 | Yapay Zekâ ve Din | Konuyu Çalışma |
9 | Beğenilme Arzusu Bağlamında Dindarlık | Konuyu Çalışma |
10 | İnternet Ortamında Oluşan Dini Kimlik | Konuyu Çalışma |
11 | Dinî Eğitimde İnternet Faktörü | Konuyu Çalışma |
12 | Dijital Oyunlardaki Dini Unsurlar | Slayt Hazırlama |
13 | Dinî Gruplar, Kurumlar ve İnternet | Slayt Hazırlama |
14 | Metaverse ve Din | Slayt Hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Mehmet Haberli (2014). Sanal Din Tarihsel, Kuramsal ve Pratik Boyutlarıyla İnternet ve Din. İstanbul: Açılım Kitap. |
Ders Kaynakları | [1] Mete Çamdereli ve diğerleri (2014). Medya ve Din. İstanbul: Köprü Kitap.
[2] Mete Çamdereli ve diğerleri (2015). Dijitalleşen Din (Medya ve Din 2). İstanbul: Köprü Kitap. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnternet ve din arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 0 | 3 |
2 | Dijitalleşen dünyadaki dinin etkisini öğrenir. | 5 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
3 | Dijital dindarlık türü hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 4 | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 |
4 | Dijitalleşen dinin terminolojisi kavrar. | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 |
5 | Dijital evrendeki dini öğeleri tespit eder. | 5 | 0 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |