Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Sözlü ve Yazılı Anlatım II | ILA 014 | 9 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NISREEN MOUSA ABDALLAH OQLAH, Öğr.Gör.Dr. AMIR MIRZA NADIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Arapça konuşma ve yazma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Arapça konuşma ve Arapça yazı yazma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | es-Sıhhatu (Fi'l-Musteşfâ) / Sağlık (Hastanede) | |
2 | es-Sıhhatu (Şefâke'llâhu!) / Sağlık (Allah Sana Şifa Versin!) | |
3 | es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Eyne Mevkifu'l-Hâfilâti?) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Otobüs Durağı Nerede?) | |
4 | es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Fî Mehattati'l-Kıtâri) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Tren İstasyonunda) | |
5 | el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fi'l-Benk) / Kamu Hizmetleri (Bankada) | |
6 | el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fî Kısmi'ş-Şurtati) / Kamu Hizmetleri (Polis Merkezinde) | |
7 | el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Kem es-Sa'âtu elân?) / Tatil ve Zaman (Şu anda saat kaç?) | |
8 | el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Keyfe Kadâ el-'Utlatu?) / Tatil ve Zaman (Tatil nasıl geçti?) | |
9 | el-Munâsebâtu (Zevâc Mubârek) / Özel Günler (Mutluluklar!) | |
10 | el-Munâsebâtu (Kullu 'Âmin ve Entum Bi-hayrin) / Özel Günler (Nice Senelere!) | |
11 | Heyyâ Netevâsalu! (Hel 'İndeke Feysbûk?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?) | |
12 | Heyyâ Netevâsalu! (Bikem ed-Dûlâr el-Yevme?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?) | |
13 | Hivârun 'ale'l-Hevâ (Likâ'un Me'a Mes'ûlin) / Canlı Yayın (Bir Yetkili ile Ropörtaj) | |
14 | Hivârun 'ale'l-Hevâ (Keyfe Utavviru Luğatî?) / Canlı Yayın (Dilimi nasıl geliştiririm?) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Muhâdese) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021). Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. | ||||||||||||||
2 | Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. | ||||||||||||||
3 | Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. | ||||||||||||||
5 | Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |