Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Sözlü ve Yazılı Anlatım II ILA 014 9 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. NISREEN MOUSA ABDALLAH OQLAH, Öğr.Gör.Dr. AMIR MIRZA NADIR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere Arapça konuşma ve yazma becerisi kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Arapça konuşma ve Arapça yazı yazma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 es-Sıhhatu (Fi'l-Musteşfâ) / Sağlık (Hastanede)
2 es-Sıhhatu (Şefâke'llâhu!) / Sağlık (Allah Sana Şifa Versin!)
3 es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Eyne Mevkifu'l-Hâfilâti?) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Otobüs Durağı Nerede?)
4 es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Fî Mehattati'l-Kıtâri) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Tren İstasyonunda)
5 el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fi'l-Benk) / Kamu Hizmetleri (Bankada)
6 el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fî Kısmi'ş-Şurtati) / Kamu Hizmetleri (Polis Merkezinde)
7 el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Kem es-Sa'âtu elân?) / Tatil ve Zaman (Şu anda saat kaç?)
8 el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Keyfe Kadâ el-'Utlatu?) / Tatil ve Zaman (Tatil nasıl geçti?)
9 el-Munâsebâtu (Zevâc Mubârek) / Özel Günler (Mutluluklar!)
10 el-Munâsebâtu (Kullu 'Âmin ve Entum Bi-hayrin) / Özel Günler (Nice Senelere!)
11 Heyyâ Netevâsalu! (Hel 'İndeke Feysbûk?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?)
12 Heyyâ Netevâsalu! (Bikem ed-Dûlâr el-Yevme?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?)
13 Hivârun 'ale'l-Hevâ (Likâ'un Me'a Mes'ûlin) / Canlı Yayın (Bir Yetkili ile Ropörtaj)
14 Hivârun 'ale'l-Hevâ (Keyfe Utavviru Luğatî?) / Canlı Yayın (Dilimi nasıl geliştiririm?)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Muhâdese) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021).

Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder.
2 Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder.
3 Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir.
4 Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir.
5 Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6