Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Okuma-Anlama II | ILA 013 | 9 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ZEHRA ÖZLİ, Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, okudukları Arapça metinleri anlama becerisi kazanması. |
Dersin İçeriği | Kolaydan zora muhtelif metinler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça kelime dağarcığını geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Ders kitabında yer alan metinleri Türkçe'ye çevirebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Müfred kelimelerin çoğullarını öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Eş ve zıt anlamlı kelimeleri öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | es-Seferu (Vesâ'ilu'n-Nakli) / Yolculuk (Ulaşım Araçları) | |
2 | es-Seferu (Rihleten Sa'îdeten!) / Yolculuk (İyi Yolculuklar!) | |
3 | Vesâ'ilu'l-İttisâlâti (eş-Şebeketu'l-Ma'lûmâtiyyetu) / İletişim Araçları (Bilgi Ağı) | |
4 | Vesâ'ilu'l-İttisâlâti (Mukâlemetun Mer'iyyetun) / İletişim Araçları (Görüntülü Görüşme) | |
5 | Hikemun ve Emsâlun (Mâliku'l-Hazîni) / Atasözleri ve Deyimler (Balıkçıl) | |
6 | Hikemun ve Emsâlun (Kıssatu Meselin) / Atasözleri ve Deyimler (Bir Atasözünün Hikayesi) | |
7 | el-Hivâyâtu ve'r-Riyâdatu (el-Hivâyâtu) / Hobiler ve Spor (Hobiler) | |
8 | el-Hivâyâtu ve'r-Riyâdatu (Vâhidun ve Sifrun) / Hobiler ve Spor (1/0) | |
9 | el-Munâsebâtu (Ramedân Kerîm!) / Özel Günler (Hayırlı Ramazanlar!) | |
10 | el-Munâsebâtu (Mubârek en-Necâh!) / Özel Günler (Tebrikler!) | |
11 | Nevâdiru ve Tarâ'ifu (Vallâhi Len Eşterîke Ebeden) / Fıkralar(Vallahi Seni Asla Satın Almayacağım) | |
12 | Nevâdiru ve Tarâ'ifu (Min Nevâdiri Tufeyliyyîn) / Fıkralar (Fıkralar) | |
13 | Kadâyâ İctimâ'iyyetu ('Amelu'l-Mer'eti) / Sosyal Meseleler (Kadının Çalışması) | |
14 | Kadâyâ İctimâ'iyyetu (el-Betâletu) / Sosyal Meseleler (İşsizlik) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sirâcu'l-'Arabiyye Dil Setinde yer alan metinler. |
Ders Kaynakları | Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Kırâ'e) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021). Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arapça kelime dağarcığını geliştirir. | ||||||||||||||
2 | Ders kitabında yer alan metinleri Türkçe'ye çevirebilir. | ||||||||||||||
3 | Müfred kelimelerin çoğullarını öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Eş ve zıt anlamlı kelimeleri öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |