Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Okuma-Anlama ILA 003 9 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Arş.Gör.Dr. ZEHRA ÖZLİ, Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, Öğr.Gör.Dr. ZEHRA BETÜL GÜNEY ÖZÇİMEN, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Zehra Özli, Arş. Gör. Hayrünnisa Çil

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, okudukları Arapça metinleri anlama becerisi kazanması.

Dersin İçeriği

Kolaydan zora muhtelif metinler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Derste okunan metinlerde geçen kelimelerin anlamlarını bilir. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Derste okunan metinleri Türkçeye çevirebilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Okunan metinlerdeki müfred kelimelerin çoğullarını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
4 Okunan metinlerdeki kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (U'arrifu nefsî) / Selamlaşma ve Tanışma (Kendimi Tanıtıyorum)
2 et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (Evvelu Yevmin fi'l-Câmi'ati) / Selamlaşma ve Tanışma (Üniversitede İlk Gün)
3 Usratî el-Cemîle (Usratî es-Sağîra) / Güzel Ailem (Küçük Ailem)
4 Usratî el-Cemîle (Ekâribî) / Güzel Ailem (Akrabalarım)
5 es-Sekenu (Beytî el-Cemîl) / İkamet (Güzel Evim)
6 es-Sekenu (Hayyu'l-Ezhâr) / İkamet (Ezhâr Semti)
7 Ahlâkun ve Âdâbun (Birru'l-Vâlideyn) / Ahlak ve Edep (Anne-babaya İyi Davranma)
8 Ahlâkun ve Âdâbun (Âdâbu't-Ta'âm) / Ahlak ve Edep (Yemek Adabı)
9 Hayâtî el-Yevmiyye (Yevmun fî Hayâti Fellâhin) / Gündelik Hayatım (Bir Çiftçinin Hayatındaki Bir Gün)
10 Hayâtî el-Yevmiyye (Te'âmu'l-Karyeti) / Gündelik Hayatım (Köy Yemeği)
11 et-Tesevvuku (Sûku'l-Hirafi'l-Yedeviyyeti) / Alışveriş (El Sanatları Pazarı)
12 et-Tesevvuku (es-Sûku'l-Merkezî) / Alışveriş (Merkez Çarşı)
13 el-'Utlatu (Rihletun ilâ Sabancâ) / Tatil (Sapanca'ya Gezi)
14 el-'Utlatu (Lu'lu'etu'ş-Şemâl) / Tatil (Kuzeyin İncisi)
Kaynaklar
Ders Notu

Sirâcu'l-'Arabiyye Dil Setinde yer alan metinler.

Ders Kaynakları

Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Kırâ'e) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021).

Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Derste okunan metinlerde geçen kelimelerin anlamlarını bilir.
2 Derste okunan metinleri Türkçeye çevirebilir.
3 Okunan metinlerdeki müfred kelimelerin çoğullarını bilir.
4 Okunan metinlerdeki kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 4