Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Islam | ILA 377 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için bir ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Temel bilgilerin verildiği bir ders olduğu için ilave seçmeli derse ihtiyaç yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu dersin yardımcısı yoktur. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erasmus öğrencilerine İslam'ın mahiyeti, temel inanç esasları ve İslam ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | İslam´ın temel kaynakları, İslam peygamberinin hayatı, İslam'ın inanç, ibadet ve ahlak esasları, güncel problemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) İslam dininin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İslamın temel problemleri ve kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İslamın temel problemlere yaklaşımı ile diğer dinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Akıl iman ilişkisi hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dini çoğulculuk hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dini tecrübe hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslama Giriş | |
2 | Muhammed: Biyografi | |
3 | Kuran | |
4 | Hadis | |
5 | İslamın İnanç Sistemi | |
6 | İslami İbadetler | |
7 | İslamın Yayılışı | |
8 | İslam Mezhepleri | |
9 | İslamda Kadın | |
10 | İslamda Savaş ve Barış | |
11 | Dini Günler ve Bayramlar | |
12 | İslam ve Diğer Dinler | |
13 | Güncel Problemler ve İslam | |
14 | İslam ve Diğer Dinler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhammad Hamidullah. Introduction to Islam. I.I.F.S.O., 1970. (Online) Yusuf al-Qardawi. Introduction to Islam. Islamic Inc. Publishing and Distribution, 1995. (Online) Armstrong, Karen. Islam: A Short History. New York: The Modern Library, 2002. Michael Cook. Forbidding Wrong in Islam. Cambridge University Press. 2003. Todd H. Green. The Fear of Islam: An Introduction to Islamophobia in the West. Fortress Press. 2015. Clinton Bennet. Muslims and Modernity. Continuum. 2005. Oliver Leaman and Sajjad Rizvi. “The Developed Kalam Tradition.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008. Khalid Blankinship. “The Early Creed.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.
|
Ders Kaynakları | Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ) İslam dininin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | ||||||||||||||
2 | İslamın temel problemleri ve kavramlarını tanır | ||||||||||||||
3 | İslamın temel problemlere yaklaşımı ile diğer dinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder | ||||||||||||||
4 | Akıl iman ilişkisi hakkında değerlendirme yapar | ||||||||||||||
5 | Dini çoğulculuk hakkında değerlendirme yapar | ||||||||||||||
6 | Dini tecrübe hakkında değerlendirme yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |