Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Din Musikisi Solfeji | ILA 398 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Din Musikisi icra hususiyetlerine dair solfej bilgisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Türk Din Musikisinin Tarihi Gelişimi, Formları, Formlara Ait Örnekler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Din Musikisinin temel kavramlarını, amacını ve çeşitlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Türk Din Musikisi repertuarını çözümler. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Türk Din Musikisi formlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk Din Musikisindeki makam ve usul yapılarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ses kullanımıyla ilgili teknik bilgi ve duyuları gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk Din Musikisi formlarına ait örnek eserleri listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Din Musikisi, Tanımı ve Muhtevası | |
2 | Türk İslam Dünyasında Dini Musikinin Yeri | |
3 | Türk Din Musikisi Kültürü ve Formları | |
4 | Temel Musiki ve Makam Bilgisi | |
5 | Basit Makamlar | |
6 | Şed ve Şed Makamlar | |
7 | Geçki ve Mürekkep (Bileşik) Makamlar | |
8 | Ses Kullanımı ile İlgili Teknik İcra Bilgileri | |
9 | Makamların Dini Musikide Uygulanışı | |
10 | Ezan, Salâ, Kıraat İcrası | |
11 | Cumhur Müezzinliği İcrası | |
12 | Kaside, Naat İcrası | |
13 | İlahi, Tevşih İcrası | |
14 | Mevlid, Mevlevi Ayini İcrası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994),Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Din Musikisinin temel kavramlarını, amacını ve çeşitlerini tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Türk Din Musikisi repertuarını çözümler. | ||||||||||||||
3 | Türk Din Musikisi formlarını tanır. | ||||||||||||||
4 | Türk Din Musikisindeki makam ve usul yapılarını kullanır. | ||||||||||||||
5 | Ses kullanımıyla ilgili teknik bilgi ve duyuları gerçekleştirir. | ||||||||||||||
6 | Türk Din Musikisi formlarına ait örnek eserleri listeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |