Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Felsefi Akımları | ILA 442 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz felsefe akımlarını ve temsilcilerini kavratmak |
Dersin İçeriği | Hümanizm, varoluşçuluk, darvinizm, meteryalizm |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Günümüz Filozoflarını tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hümaniter Bilimlerin Yükselişi: Herder, | |
2 | Schleiermacher, | |
3 | Dilthey ve Hermeneutik | |
4 | Hegel ve Tarihsel Diyalektik | |
5 | Tarihsel Materyalizm: Marks ve Engels | |
6 | Varoluşculuk: Kierkegaard | |
7 | Darwin | |
8 | Darwin | |
9 | Nietzche | |
10 | Sosyaliz ve Faşizm | |
11 | Freud ve Psikanaliz | |
12 | Sosyal Bilimlerin Yükselişi | |
13 | Auguste Comte | |
14 | Emile Durkheim; Max Weber |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Skirbekk, Gunnar, ve Nils Gilje. Antik Yunan´dan Modern Döneme Felsefe Tarihi. İstanbul: Üniversite Kitabevi, 2004 |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. | ||||||||||||||
2 | Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. | ||||||||||||||
3 | Günümüz Filozoflarını tasnif eder. | ||||||||||||||
4 | Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. | ||||||||||||||
5 | Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. | ||||||||||||||
6 | Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. | ||||||||||||||
7 | Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. | ||||||||||||||
8 | Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir | ||||||||||||||
9 | Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |