Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Felsefi Akımları ILA 442 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAMER YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüz felsefe akımlarını ve temsilcilerini kavratmak

Dersin İçeriği

Hümanizm, varoluşçuluk, darvinizm, meteryalizm

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Günümüz Filozoflarını tasnif eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hümaniter Bilimlerin Yükselişi: Herder,
2 Schleiermacher,
3 Dilthey ve Hermeneutik
4 Hegel ve Tarihsel Diyalektik
5 Tarihsel Materyalizm: Marks ve Engels
6 Varoluşculuk: Kierkegaard
7 Darwin
8 Darwin
9 Nietzche
10 Sosyaliz ve Faşizm
11 Freud ve Psikanaliz
12 Sosyal Bilimlerin Yükselişi
13 Auguste Comte
14 Emile Durkheim; Max Weber
Kaynaklar
Ders Notu

Skirbekk, Gunnar, ve Nils Gilje. Antik Yunan´dan Modern Döneme Felsefe Tarihi. İstanbul: Üniversite Kitabevi, 2004

Ders Kaynakları

Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say Yayınları, 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Günümüz Filozoflarından en az 8 tanesini tanır.
2 Günümüz Felsefe problemlerinden 8 tanesini tanır.
3 Günümüz Filozoflarını tasnif eder.
4 Günümüz Filozoflarının 2 tanesinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder.
5 Günümüz Filozoflarını kısmi olarak eleştirir.
6 Günümüz Felsefe akımları arasındaki temel farkları tespit eder.
7 Günümüz felsefi sorunlardan iki tanesini tartışır.
8 Günümüz Filozaflarının tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir
9 Altı çağdaş problemi kendi cümleleriyle ifade eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5