Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Ahlak Felsefesi Problemleri ILA 386 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Felsefe Tarihi

Önerilen Seçmeli Dersler

Felsefeye Giriş

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ahlak Felsefesinin çağdaş problemlerini çözümlemek

Dersin İçeriği

Ahlak Felsefesinin çağdaş problemleri sosyal hayatla paralel olarak ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak Felsefesi Tarihini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ahlak Felsefesindeki tartışmaları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Ahlak Felsefesinin terimlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ahlak Felsefesinin çağdaş problemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Bu terimlerin bağlamını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ahlak felsefesinin tarihini mukayese eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak Felsefesinin Problemlerine Giriş Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
2 Özgürlük- Ahlak ilişkisi Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
3 Değer- Ahlak İlişkisi Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
4 Çevre Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
5 Çevre Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
6 İş Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
7 İş Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
8 İş Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
9 Aile Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
10 Aile Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
11 Küreselleşme ve Ahlak Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
12 Küreselleşme ve Ahlak Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
13 Tıp Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
14 Tıp Ahlakı Kaynak eserden ilgili bölümün okunması
Kaynaklar
Ders Notu

Ahlak ve Etik, Cafer Sadık Yaran, Rağbet Yayınları; Küresel Ahlak Eğitimi, Mustafa Köylü, Dem Yayınları

Ders Kaynakları

Cevizci, Ahmet. Etik-Ahlak Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları, 2021.

Cevizci, Ahmet. Uygulamalı Etik. İstanbul: Say Yayınları, 2016.

Özlem, Doğan. Etik. İstanbul: Notos Kitap, 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Ahlak Felsefesi Tarihini kavrar.
2 Ahlak Felsefesindeki tartışmaları bilir.
3 Ahlak Felsefesinin terimlerini kavrar.
4 Ahlak Felsefesinin çağdaş problemlerini bilir.
5 Bu terimlerin bağlamını bilir.
6 Ahlak felsefesinin tarihini mukayese eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3