Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Klasik Metinler ILA 372 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SEMRA KAYA AITAOURI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. ESRA BAŞAK, Arş. Gör. FATMA HAYRÜNNİSA ÇİL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin kelime dağarcığını artıracak muhtelif metinler okunarak belirli seviyelerdeki Arapça metinlere anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek

Dersin İçeriği

Arapça Klasik Metinlere Dair Metin Okumaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Arapça deyimler öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Öğrendiği dil bilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okuma Parçası: Klasik Tefsîr Metinleri
2 Okuma Parçası: Klasik Tefsîr Metinleri
3 Okuma Parçası: Klasik Tefsîr Metinleri
4 Okuma Parçası: Klasik Fıkıh Metinleri
5 Okuma Parçası: Klasik Fıkıh Metinleri
6 Okuma Parçası: Klasik Fıkıh Metinleri
7 Okuma Parçası: Klasik Hadîs Metinleri
8 Okuma Parçası: Klasik Hadîs Metinleri
9 Okuma Parçası: Klasik Kelam Metinleri
10 Okuma Parçası: Klasik Kelam Metinleri
11 Okuma Parçası: Klasik Tasavvuf Metinleri
12 Okuma Parçası: Klasik Tasavvuf Metinleri
13 Okuma Parçası: Klasik Siyer Metinleri
14 Okuma Parçası: Klasik Siyer Metinleri
Kaynaklar
Ders Notu

1. Taberî Tefsiri, Ebû Cafer Taberî, Müessesetü'r-risâle, 2000, Suudi Arabistan.
2. Ahkâmul-Kurânil-Kerîm, Tahâvî, İSAM, 1995- 1998, İstanbul.
3. Sünen-i Ebî Dâvûd, Ebû Dâvûd, Dâru'l-Kitâbi'l-'Arabi, Beyrut.

Ders Kaynakları

1. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
2. İbrahim Mustafa, Ahmed Zeyyât, Hâmid Abdülkadir, Muhammed en-Neccâr, el-Mucemul-vasît, Dârud-dave.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. 1 2 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. 2 2 1 2 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0
3 Arapça deyimler öğrenir. 1 3 1 2 0 0 0 2 0 0 1 0 0 0
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. 2 3 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
6 Öğrendiği dil bilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. 1 2 1 1 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 3