Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | ILA 337 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ŞENTEPE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal psikolojinin kavram ve problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sosyal psikolojinin metodunu kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Tutum ve davranış konularını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Bireyin topluma uyum sürecini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir? | |
2 | Sosyal psikolojinin metodu. | |
3 | Türkiyede sosyal psikoloji. | |
4 | Tutum nedir? | |
5 | Tutum ve davranış. | |
6 | Tutumların ölçülmesi. | |
7 | Likert ölçekleri | |
8 | Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri. | |
9 | Sosyal etki ve sosyal uyum | |
10 | İletişim ve propaganda. | |
11 | Liderlik. | |
12 | Sosyalleşme. | |
13 | Kültür ve kişilik. | |
14 | Kültür ve kişilik değişmeleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tolon, Barlas, Galip İsen, Veysel Batmaz (1991), Sosyal Psikoloji, Adım Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları; Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji. Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II,Sosyal Yayınlar, İstanbul. Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. | ||||||||||||||
3 | Sosyal psikolojinin metodunu kavrar. | ||||||||||||||
4 | Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. | ||||||||||||||
6 | Tutum ve davranış konularını kavrar. | ||||||||||||||
7 | Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar. | ||||||||||||||
8 | Bireyin topluma uyum sürecini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |