Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça´Ya Giriş | ILA 379 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Başlangıç seviyesinde Farsça dilbilgisi ve günlük kullanım bilgisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Farsça alfabesi, farsça zaman kipleri, Farsça grameri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farsça alfabesini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Farsça zaman kiplerini bilir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Farsça günlük konuşma kelimelerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
4 | Farsça olumlu/ olumsuz cümle kurabilir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Farsça önek/sonekleri bilir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Farsça grameri başlangıç seviyesinde bilir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farsça alfabesi | |
2 | Zamirler | |
3 | Geçmiş zamanda cümle kurma | |
4 | İşaret zamirleri, Çoğul yapma | |
5 | Renkler, Sayılar | |
6 | Simdiki zamanda cümle kurma | |
7 | Gelecek zamanda cümle kurma | |
8 | Mişli geçmiş zamanda cümle kurma | |
9 | Geniş zamanda cümle kurma | |
10 | Şimdiki zaman | |
11 | Takvim, mevsimle, aylar | |
12 | Sıfatlar | |
13 | Geçmiş zaman | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mehnaz Askeri, Vaje Amuzi Zeban-ı Farisi, Tahran, Kanun-i Zebanı İran |
Ders Kaynakları | Mehmet Kanar, Farsça-Türkçe Büyük Sözlük, Birim Yayınları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farsça alfabesini tanır | ||||||||||||||
2 | Farsça zaman kiplerini bilir | ||||||||||||||
3 | Farsça günlük konuşma kelimelerini bilir | ||||||||||||||
4 | Farsça olumlu/ olumsuz cümle kurabilir | ||||||||||||||
5 | Farsça önek/sonekleri bilir | ||||||||||||||
6 | Farsça grameri başlangıç seviyesinde bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |