Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça´Ya Giriş ILA 379 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Başlangıç seviyesinde Farsça dilbilgisi ve günlük kullanım bilgisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Farsça alfabesi, farsça zaman kipleri, Farsça grameri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsça alfabesini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
2 Farsça zaman kiplerini bilir Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Farsça günlük konuşma kelimelerini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma,
4 Farsça olumlu/ olumsuz cümle kurabilir Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Farsça önek/sonekleri bilir Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Farsça grameri başlangıç seviyesinde bilir Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Farsça alfabesi
2 Zamirler
3 Geçmiş zamanda cümle kurma
4 İşaret zamirleri, Çoğul yapma
5 Renkler, Sayılar
6 Simdiki zamanda cümle kurma
7 Gelecek zamanda cümle kurma
8 Mişli geçmiş zamanda cümle kurma
9 Geniş zamanda cümle kurma
10 Şimdiki zaman
11 Takvim, mevsimle, aylar
12 Sıfatlar
13 Geçmiş zaman
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Mehnaz Askeri, Vaje Amuzi Zeban-ı Farisi, Tahran, Kanun-i Zebanı İran

Ders Kaynakları

Mehmet Kanar, Farsça-Türkçe Büyük Sözlük, Birim Yayınları
Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Murat Kitap ve Yayınevi
Yedullah Semere, Farsça Öğretim Seti, Amuziş-i Zebani Farisi, Birim Yayınları
Mehmet Kanar, Mustafa Çiçekler, Ali Güzelyüz, Farsça Konuşma Kılavuzu, , Fono

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Farsça alfabesini tanır
2 Farsça zaman kiplerini bilir
3 Farsça günlük konuşma kelimelerini bilir
4 Farsça olumlu/ olumsuz cümle kurabilir
5 Farsça önek/sonekleri bilir
6 Farsça grameri başlangıç seviyesinde bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3