Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erdem Ahlakı | ILA 331 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI, |
Dersin Yardımcıları | Yok. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erdem ahlakının diğer ahlak sınıflandırmaları arasındaki yerini anlamak ve erdem ahlakının temel şahsiyetleri ve metinleriyle tanışmak. |
Dersin İçeriği | Derste temel etik sınıflandırmaları, erdem ahlakının bu sınıfladırmalardaki yeri, erdem ahlakının temel örnekleri ve seçme metinler işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik sınıflandırmalara dair tartışmalar hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Klasik dönem erdem görüşünü tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Aristoteles'in erdem etiğine katkısını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | çağdaş felsefede erdem ahlakına dair tartışmaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Erdem ahlakının temel metinlerini sınıflandırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Erdem ahlakınını diğer ahlak felsefelerinden farkını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Temel Etik Sınıflandırmaları | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
2 | Betimleyici Etik-Normatif Etik | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
3 | Teleolojik Etik | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
4 | Deontolojik Etik | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
5 | Erdem Etiği | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
6 | Sokratik Mutluluk Etiği | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
7 | Platon'un İdealist Mutluluk Etiği | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
8 | Ara sınav | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
9 | Aristoteles ve Erdemler | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
10 | Nikomakhos'a Etik II. Kitap | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
11 | Nikomakhos'a Etik III. Kitap | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
12 | Çağdaş Erdem Etiği: Erdemlere geri dönüş | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
13 | Çağdaş Erdem Etiği Seçme Metinler | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
14 | Çağdaş Erdem Etiği Seçme Metinler | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Etik:Ahlak Flesefesi Berfin Kart Tepe, Erdem Etiği. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etik sınıflandırmalara dair tartışmalar hakkında bilgi verir. | 3 | 0 | 3 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 |
2 | Klasik dönem erdem görüşünü tartışır. | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 0 |
3 | Aristoteles'in erdem etiğine katkısını anlar. | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 |
4 | çağdaş felsefede erdem ahlakına dair tartışmaları analiz eder. | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 |
5 | Erdem ahlakının temel metinlerini sınıflandırır. | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 0 |
6 | Erdem ahlakınını diğer ahlak felsefelerinden farkını kavrar. | 4 | 0 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |