Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonelleştirme Teknikleri ve Uygulamaları | BMM 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERBÜLENT TÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Günümüzde fonksiyonel malzeme alanı hızla gelişmekte ve araştırmacılar tarafından dikkat gekmektedir. Geniş bir uygulama alanında kendine yer bulan fonksiyonelleştirme teknikleri geliştirilmekte ve çoklu fonksiyonelleştirilmiş olarak karşımıza çıkmaya devam etmektedir. Bu derste yüksek lisans öğrencilerine fonksiyonellendirme prosesleri ve moleküler düzeyde etkileşimler göz önüne alınarak kullanılan materyale yönelik fonksiyonellendirme çeşitlerinin ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fonksiyonelleştirme, Fonksiyonelleştirilmiş materyaller, Çoklu Fonksiyonelleştirilmiş nanoyapılar, Biyofonksiyonelleştirme, Yenilikçi fonksiyonelleştirilmiş materyal tasarımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
2 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
3 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonksiyonelleştirme ve Fonksiyonelleştirilmiş materyaller | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Fonksiyonelleştirilmiş materyallerin türleri ve sentez prosedürleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Çoklu Fonksiyonelleştirilmiş nanoyapılı arayüz üretimi için kimyasal ve fiziksel yöntemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Çoklu Fonksiyonelleştirilmiş nanoyapılı arayüz üretimi için kimyasal ve fiziksel yöntemler | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Seramik ve kompozitlerinin fonksiyonelleştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Karbon bazlı materyallerin fonksiyonelleştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Polimerik partiküllerin fonksiyonelleştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Nanofiber yapıların fonksiyonelleştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Biyopolimerlerin fonksiyonelleştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Biyofonksiyonelleştirme | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Biyofonksiyonelleştirme | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Fonksiyonelleştirilmiş materyallerin karakterizasyon metodolojileri | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Fonksiyonelleştirilmiş materyallerin uygulanması | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Yenilikçi fonksiyonelleştirilmiş materyal tasarımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Q. Wei; Functional Nanofibers and their Applications; Woodhead Publishing; 2012 2) M. Mozafari and N. Pal Singh Chauhan; Advanced Functional Polymers for Biomedical Applications; Elsevier; 2019 3) C. M. Hussain; Handbook of Functionalized Nanomaterials for Industrial Applications; Elsevier; 2020 4) C. Hussain and V. Kumar; Handbook of Functionalized Nanomaterials; Elsevier; 2021 5) S. Mallakpour and C. M. Hussain; Functionalized Carbon Nanomaterials for Theranostic Applications; Elsevier; 2023 6) W. El-Said and N. Ghany; Functionalization of 2D Materials and Their Applications; Elsevier; 2023 7) R. Jose and F. Ezema; Surface Modification and Functionalization of Ceramic Composites; Elsevier; 2023 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |