Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akıllı Malzeme Kimyası ve Uygulamaları | BMM 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERBÜLENT TÜRK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERBÜLENT TÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Akıllı malzemelerin kimyasal özellikleri ile yapıları arasındaki ilişkilerin öğrenilmesi; Kendi kendini yenileyebilen malzemelerin geliştirilmesindeki mekanizmaların anlaşılması; Biyomimetik bakış açısının öğrenciye kazandırılarak doğal sistemlerin davranışları hakkında bilgilerin edinilmesi; Akıllı malzemelerin kimyasal yapıları ve uygulama alanları arasındaki ilişki hakkında bilgilere ulaşılması; |
Dersin İçeriği | Biyomimetik yaklaşım, Tetiklenme mekanizmaları, Tersinir çapraz bağlanma, Akıllı malzemelerin üretim prosesleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | Problem Çözme, Problem Çözme, Problem Çözme, Anlatım, Anlatım, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akıllı malzemeler ile klasik malzemelerin özellikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Akıllı malzemelerin sınıflandırılması | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyomimetik yaklaşım | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Dışa duyarlılık | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Kendi kendini onarma | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Şekil hafızası | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Akıllı malzemelerin tetiklenme mekanizmaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Tersinir çapraz bağlı akıllı malzemeler | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Yapı-özellik ilişkilerinin akıllı malzemelere etkileri | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Çapraz bağlı akıllı malzeme sistemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Akıllı malzemelerin üretim prosesleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Akıllı malzemelerin uygulama alanları | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Akıllı malzemelerin karakterizasyonları | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Yeni akıllı malzeme tasarımları | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Hu; Shape Memory Polymers and Textiles; 1st Edition; Woodhead Publishing; 2007 2) G. Li; Recent Advances in Smart Self-healing Polymers and Composites; 1st Edition; Woodhead Publishing; 2015 3) M F Montemor; Smart Composite Coatings and Membranes; 1st Edition; Woodhead Publishing; 2016 4) M. R. Aguilar, J. S. Román; Smart Polymers and Their Applications; 2nd Edition; Woodhead Publishing; 2019 5) R. Bouhfid, A. E. K Qaiss, M. Jawaid; Polymer Nanocomposite-Based Smart Materials; 1st Edition; Woodhead Publishing; 2020 6) N. Ali, M. Bilal, A. Khan, T. A. Nguyen, R. Gupta; Smart Polymer Nanocomposites; 1st Edition; Elsevier; 2023 7) A. Husen, K. Siddiqi; Advances in Smart Nanomaterials and their Applications; 1st Edition; Elsevier; 2023 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | 5 | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | |||||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |