Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomanyetizma ve Biyoelektrik | BMM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADİL BAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Hüseyin Murat TÜTÜNCÜ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik konusunda temel düzeyde bilgilendirme sağlamayı ve Biyomanyetizma ile Biyoelektrik prensipleri ve uygulama alanları hakkında genel bilgilendirme vermeyi amaçlanmaktadır.. |
Dersin İçeriği | Manyetizmanın kaynağının, manyetizma çeşitlerinin, manyetik malzemelerin nano boyutlarda ve spin elektroniğinde uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda manyeto-direnç etkili biyosensörler, biyo amaçlı nanoparçacıklar, manyetik RAM, nanoyapılarda spin enjeksiyonu ve deteksiyonu gibi konular hakkında bilgi verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik uygulamaları konusunda bilgi altyapısı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyoelektrik uygulamaları tarihçesi konusunda bilgi altyapısı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Ölçüm hassasiyeti, elektrotlar ve benzetimler konusunda bilgi altyapısı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik arasındaki farklar konusunda bilgi altyapısı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik ve Manyetizmada genel bilgiler | 1-65 |
2 | Manyetik alanlar | 65-110 |
3 | Manyetizasyon ve manyetik moment | 110-165 |
4 | Manyetik malzemeler, manyetik ölçümler | 165-210 |
5 | Manyetik özellikler | 210-255 |
6 | Manyetik domainler ve domain duvarları | 255-315 |
7 | Manyetik düzen | 315-335 |
8 | Manyetik kristal anizotropisi | 335-385 |
9 | Soft ve Hard manyetik malzemeler | 385-423 |
10 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik sinyaller | 423-460 |
11 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik sinyallerin algılanması | 460-480 |
12 | Elektrik ve manyetik özelleiklerin dokularda ölçümü | 480-495 |
13 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik sinyallerin tanı ve tedavilerde kullanımı | 495-515 |
14 | Deneysel ve Teorik yöntemler ve analizler | 515-531 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] B. D. Cullity, C. D. Graham, Introduction to Magnetic Materials, Second Edition, [2] Cheng, David Engineering Electromagnetics, Wiley & Sons [3] Jaakko Malmivuo and Robert Plonsey: Bioelectromagnetism -Principles and Applications of Bioelectric and Biomagnetic Fields, Oxford University Press, USA; 1st edition (July 27, 1995) ISBN-10: 0195058232 ISBN-13:978-0195058239 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik uygulamaları konusunda bilgi altyapısı oluşturma | 5 | ||||||
2 | Biyoelektrik uygulamaları tarihçesi konusunda bilgi altyapısı oluşturma | 5 | 5 | |||||
3 | Ölçüm hassasiyeti, elektrotlar ve benzetimler konusunda bilgi altyapısı oluşturma | 5 | 5 | |||||
4 | Biyomanyetizma ve Biyoelektrik arasındaki farklar konusunda bilgi altyapısı oluşturma | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |