Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomi ve Fizyoloji | BMM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan anatomisi, sindirim, sinir, üreme, dolaşım, boşaltım gibi sistemlerin fonksiyonları ile çalışma mekanizmalarının öğrencilere öğretilmesi ayrıca bu alandaki detaylı süreçlerin verilmesi ve bu bilgilere ulaşabilme metotlarının gösterilmesi, |
Dersin İçeriği | Anatomik terimler, hücre ve dokular, deri ve yardımcı yapılar, sinir, üreme, boşaltım, endokrin, solunum, bağışıklık sistemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan anatomisi hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Homeostatik mekanizmalar hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sistemler ve birbirleri hakkındaki bağlantılar ile ilgili yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz dengeleri reaksiyonlarını yazabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Alveollerde gaz değişimi, O2 ve CO2’nin kanda taşınması, kaslarda gaz değişimi ve solunum enerji metabolizması hakkında yorum yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organizmanın yapısal düzeni, fizyoloji ve anatomi ile ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Vücut sıvıları ve Homeostatik mekanizmalar | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Hücre fizyolojisi | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Lokomotor sistem ( eklemler, kemikler, ligamentler) | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Sinir sistemi (Beyin ve sinirler, kas, duyu organları | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Kardiyovasküler Sistem | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Solunum Sistemi | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Sindirim Sistemi | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Metabolizma ve Beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz Dengesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Endokrin Sistem | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Üreme ve Ürogenital Sistem | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Boşaltım Sistemi | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Cilt sistemi | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1] İnsan Anatomisi ve Kinesiology/ Haydar Demir el, Nazan Koşar [3] Literatür |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan anatomisi hakkında yorum yapabilir | 5 | ||||||
2 | Homeostatik mekanizmalar hakkında yorum yapabilir | 5 | ||||||
3 | Sistemler ve birbirleri hakkındaki bağlantılar ile ilgili yorum yapabilir | 5 | ||||||
4 | Sıvı-Elektrolit ve Asit-Baz dengeleri reaksiyonlarını yazabilir. | 5 | ||||||
5 | Alveollerde gaz değişimi, O2 ve CO2’nin kanda taşınması, kaslarda gaz değişimi ve solunum enerji metabolizması hakkında yorum yapabilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 80 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |