Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Uygulamalarda 3D Yazıcılar | BMM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | 3D yazıcıların çalışma prensiplerinin incelenmesi ve medikal uygulamalarda bu yazıcıların kullanılması için gelişmiş tekniklerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | 3D yazıcılar ve üretim teknikleri, eklemeli üretim yöntemleri, 3D yazıcılar ve eklemeli üretimin tıp alanında kullanımı ve uygulamaları konuları incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3D Yazıcılar ve üretim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 3D Yazıcılar için yeni malzemeler ve parametreler önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | 3D Yazıcıların tıp alanıyla ilgili yeni kullanım yöntemleri sunabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | 3D yazıcıları kullanarak üretim gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D Üretime Giriş | [1] 6-23 |
2 | 3D Yazıcılar | [1] 21-48 |
3 | Eklemeli üretim | |
4 | 3D Yazıcılarda kullanılan malzemeler ve parametreler | [1] 52-69 ; [2] 14-35 |
5 | 3D Yazıcıların tıp alanında kullanılması | [2] 43-78 |
6 | 3D Yazıcıların tıp alanında kullanılması | [2] 81-98 |
7 | 3D Biyoyumlu malzemeler ve üretimi | |
8 | 3D Biyoyumlu malzemeler ve üretimi | |
9 | 3D Yazıcıların medikal cihazlarda kullanımı | [1] 103-108 ; [2] 123-145 |
10 | 3D Yazıcıların tıp alanında uygulamaları ve geleceği | |
11 | Tıp alanında kullanılacak malzemelerin tasarımı | |
12 | Tıp alanında kullanılacak malzemelerin tasarımı | |
13 | 3D Yazıcı uygulamaları | |
14 | 3D Yazıcı uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] 3D printing for dummies / Kalani Kirk Hausman ; Richard Horne |
Ders Kaynakları | [1] 3D printing for dummies / Kalani Kirk Hausman ; Richard Horne |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3D Yazıcılar ve üretim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | ||||||
2 | 3D Yazıcılar için yeni malzemeler ve parametreler önerebilir | 5 | ||||||
3 | 3D Yazıcıların tıp alanıyla ilgili yeni kullanım yöntemleri sunabilir | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | 3D yazıcıları kullanarak üretim gerçekleştirebilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |