Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası İletişim | GIT 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı kültürel değerlere sahip insanların ortak anlamlar oluşturmaları kısaca kültürlerarası iletişim olarak tanımlanmaktadır. Giderek daha da küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişim artık kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu bağlamda dersin amacı, kültürlerarası iletişimin artan önemi ve kapsamı konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve kültürlerarası temel iletişim becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini; öncelikle kültür kavramının tanımını, özelliklerini, işlevini ve çeşitlerini açıklamak; kültür ve iletişim ilişkisini, kültürlerarası iletişimin önemini, temel kavramlarını, kültürlerarası iletişimi etkileyen unsurları ortaya koymak; kültürlerarası iletişim kuramlarını incelemek; kültürlerarası farklılıklarını yönetmek; kültürlerarsı iletişim ve medya ilişkisini değerlendirmek, kültürlerarası iletişimin etik ilkelerini kavramak; kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirmek gibi konular oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası İletişim kuramları bağlamında eleştirel bakmak | ||
2 | Kültürlerarası İletişim sürecinde medya mesajlarının yapılandırılmasını anlamak | ||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür: Kavram ve Özellikleri | |
2 | Kültür ve İletişim ilişkisi | |
3 | Kültürlerarası İletişimin Önemi ve İçeriği | |
4 | Kültürlerarası İletişimi Etkileyen Unsurlar | |
5 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 1 | |
6 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 2 | |
7 | Vize | |
8 | Kültürlerarası İletişim Süreçleri ve Teknolojileri | |
9 | Kültürlerarası İletişimde Farklılıklar | |
10 | Kültürlerarası İletişim ve Medya 1 | |
11 | Kültürlerarası İletişim ve Medya 2 | |
12 | Kültürlerarası İletişim ve Etik | |
13 | Kültürlerarası İletişim Becerilerini Geliştirmek | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Samovar, L., Porter, R. & McDaniel, E. (). Intercultural Communication: A Reader. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası İletişim kuramları bağlamında eleştirel bakmak | 5 | |||||||
2 | Kültürlerarası İletişim sürecinde medya mesajlarının yapılandırılmasını anlamak | ||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|