Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Film/Video Projesi II | GIT 538 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Film ve video alanında proje üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Film ve video alanındaki bir projeye ilişkin tasarlama, geliştirme ve uygulama süreçlerini içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci film/video alanında bir proje tasarlar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Projeyi ayrıntılı biçimde geliştirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Projeyi uygular ve bir ürün ortaya koyar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Proje konularının seçimi | |
3 | Araştırma süreci | |
4 | Araştırma Süreci | |
5 | Projenin tasarlanması | |
6 | Projenin yazılması | |
7 | Projenin planlanması | |
8 | Çekim süreci | |
9 | Çekim süreci | |
10 | Kurgu Süreci | |
11 | Kurgu süreci | |
12 | Kurgu Süreci | |
13 | Projenin tamamlanması | |
14 | Gösterim süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi
Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık
Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları
Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi
Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık
Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi
Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık
Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları
Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları
Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları
Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları
Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı
Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi
Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci film/video alanında bir proje tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Projeyi ayrıntılı biçimde geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Projeyi uygular ve bir ürün ortaya koyar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |