Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf ve Temsil Sınırları | GIT 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım Fotoğraf Projesi I |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fotoğrafik temsil kavramını tartışmak, diğer temsil formlarından farkını ortaya koymak, kültürel yönünü anlamak ve fotoğrafik temsilin sınırlarını alan örnekleri üzerinden incelemek. |
Dersin İçeriği | Temsil kavramı; fotoğrafik temsilin niteliği; fotoğraf estetiği ve fotoğraf kültürü. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. | Anlatım, | |
4 | Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimesis, temsil ve fotoğrafik temsilin niteliği. | Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603 |
2 | Fotoğraf kuramına kısa bir bakış. | Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013 |
3 | Terry Barrett’in fotoğraf kategorileri. | Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012 |
4 | Temsili bir sanat formu olarak fotoğraf. | Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter |
5 | Etno-Fotoğraf ve görsel kanıt. | Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003 |
6 | Araştırma ödevi konusu seçimi, kaynakça teslimi. | .... |
7 | Yeni savaşlar ve yeni savaş fotoğrafı | Susan Sontag, Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004 |
8 | Belgesel fotoğrafın sınırları. | Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011 |
9 | Postmodern fotoğraf nedir? | Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011 |
10 | Portre fotoğrafı mümkün mü? | Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000 |
11 | Piyasa ve sanat kurumlarının fotoğrafla ilişkisi | Güncel makaleler, http://www.e-skop.com/skopyazar/ali-artun/5500 |
12 | Contemporary art and photography | Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010 |
13 | Fotoğraftan sonra veya temsil krizi tartışmaları ve fotoğraf | Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011 |
14 | Araştırma ödevi sunumu. | .... |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. | ||||||||
2 | Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. | ||||||||
3 | Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. | ||||||||
4 | Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. | ||||||||
5 | Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. | ||||||||
6 | Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 10 | 60 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |